El centre vila busca respostes
Des de fa diverses setmanes que Vilafranca viu el tancament de botigues situades en ple centre, ja sigui per la crisi o per la jubilació dels seus propietaris, entre altres motius. L’ajuntament assegura que està fent tot el possible per dinamitzar el comerç i facilitar la instal·lació de noves botigues, però a molts comerciants els sembla que encara es podria fer més.
Així aquesta setmana hem parlat amb alguns botiguers per analitzar quines creuen que són les causes que fan perdre dinamisme al centre i què farien per millorar la situació. Entre les moltes demandes que fan, en destaquen tres per sobre de les altres: que baixin els preus dels lloguers, que es faciliti més aparcament gratuït i, sobretot, volen que les fires més importants que té Vilafranca -com la del Gall i les de Maig- tornin al centre per tal que el comerç es benefici dels milers de visitants que té la vila durant aquestes dates. Exigeixen a l’ajuntament que es replantegi la situació.
Sobre això, però, el consistori és taxatiu: les fires no tornaran al centre perquè ara mateix gaudeixen d’una qualitat, extensió i prestigi “que difícilment tindrien si estiguessin al centre i avui resultaria impossible encabir-les perquè provocarien nombrosos problemes a tota la ciutat”. Així, el regidor de comerç, Joan Manel Montfort, apunta que és possible que hi hagi una majoria de comerciants interessats en què les fires tornin al centre però, segons ell “està clar que la majoria de vilafranquins les prefereixen on es fan actualment i nosaltres vetllem per l’interès general”.
El que han de fer des de l’ajuntament, diu Montfort, és vetllar perquè la celebració d’aquestes fires “comportin el major benefici possible pel teixit econòmic de Vilafranca i per això intentem que estiguin ben comunicades amb el centre”.
Segons l’ajuntament les dades objectives de les quals disposa reflecteixen una molt alta afluència de visitants al centre durant els dies de celebració de les fires: “per exemple al sector de la restauració o als aparcaments es registren uns increments d’usuaris superiors al 25% els dies de Fires en comparació als caps de setmana del mateix mes o d’un 65% si els comparem amb les mitjanes anuals en cap de setmana”. Des del consistori es creu que el que cal fer és treballar conjuntament amb les associacions de comerciants per tal “d’aconseguir aprofitar millor la gran afluència de visitants al centre durant les fires”. Així doncs, el debat continua obert.
LLEGEIX TOT EL REPORTATGE A L’EDICIÓ EN PDF DEL 19 DE FEBRER


