La Fira del Gall aposta per créixer i innovar des del respecte a la tradició

02/12/2015 - 11:40h
La Regidora de Turisme, Dolors Rius, i l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, van presentar aquesta setmana a l’Oficina de Turisme Km 0 la tradicional Fira del Gall que se celebrarà els propers 19 i 20 de desembre al Parc de Sant Julià. Una fira on “s’han invertit molts esforços per fer-la créixer i consolidar-la com un referent al nostre país”, afirmava Rius. Aquest any i per primer cop es farà la presentació de la Fira del Gall a Barcelona, en concret a l’espai 300 del Born en una aposta clara per promocionar-la arreu de Catalunya. I és que segons va dir la regidora l’any passat es van acostar al certamen fins a 40.000 persones de 125 municipis diferents. 

Aviram, gastronomia i vins de la D.O. Penedès es concentraran durant la celebració de la Fira. 15 cellers, 17 criadors, 7 restaurants amb 21 propostes gastronòmiques, 15 referències de vi negre de la D.O. Penedès i molt més faran possible, un cop més, la realització de la Fira. Enguany, han explicat, la Fira d’artesania pren força duplicant la seva participació en 150 paradistes (brocanteria, pintura, productes naturals…), respecte l’any passat. Davant aquestes xifres, l’alcalde Regull expressava que  “aquesta és una Fira molt pròpia dels vilafranquins i vilafranquines i un gran aparador. Ens fa referents i ens situa al mapa de Catalunya per tenir l’única fira del país que integra la pràctica més tradicional amb la modernitat”.
21 receptes d’aviram
 
A la Mostra Gastronòmica es podran tastar fins a 21 receptes d’aviram (8 d’elles de Gall Negre del Penedès) proposades per 7 restaurants destacats del territori: Ca la Katy, Cal Padrí, El Cigró d’Or, El Gat Blau, El Racó de la Calma, La Cucanya i la Masia la Torre del Gall. I tot això es podrà regar amb les referències de vi negre de la D.O. Penedès. També al Superceller es podran tastar vins de la D.O. Penedès, a més de participar de diferents activitats de tastos i maridatges.
 
Durant tot el cap de setmana es podrà comprar el Gall Negre del Penedès al Mercat d’Aviram amb el servei d’escorxador gratuït. S’hi podran trobar tots els exemplars de la raça Gall Negre del Penedès, que porten una identificació exclusiva a la pota, alhora que tota mena d’aviram (gallines, galls de pagès, ànecs, galls d’indi, etc.).
 
En paral·lel als 4 espais (mercat d’aviram, mostra gastronòmica, superceller i fira d’artesania) hi haurà un ampli ventall d’activitats que giraran al voltant de la Fira del Gall. Des de la XIX Mostra de bestiari festiu de ploma fins a activitats per als més petits (tallers, animació infantil, l’entrega de xumets al Gall…), passant per visites especials a alguns cellers, propostes d’enoactivitats i exposicions diverses.
Enguany,  i en el context de la fira, Vilafranca acollirà el Xè Campionat Estatal d’Avicultura, Columbicultura i Cunicultura de Raça que per primer cop visita Catalunya i portarà gent de tot l’Estat. A més s’organitzarà el VIIè Concurs-exposició de raça de Gallina Penedesenca: l’aperdiuada, barrada, blat i negra (de la varietat millorada per a producció de carn en les seves varietats de Galls i Pulardes). I el Ier Concurs al millor color de la closca d’ou de la raça de la Gallina Penedesenca.  Al final de la presentació, Rius i Regull van mostrar el cartell oficial de la Fira i l’espot promocional.

També et pot interessar

Comentaris

1336