Pep Quelart no tornarà a ser el cap de llista d’ERC a les municipals de Vilafranca
El regidor i portaveu d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Vilafranca, Pep Quelart, ha anunciat aquest dilluns que no té serà el cap de llista a les eleccions municipals d’aquí a un any.
Quelart va assumir aquest repte el 2007 i ja aleshores va deixar clares les seves intencions de no repetir més enllà de dues legislatures. Arribats en aquest punt i analitzant la feina feta, Quelart afirma que creu haver complert com a regidor impulsant projectes per Vilafranca com ara els usos per a la ciutadania de la muntanya de Sant Pau, la batalla amb Adif per la llosa de l’AVE o el projecte de reutilització de llibres, per posar alguns exemples.
A l’altra cara de la moneda, Quelart veu com un actiu la siutació amb què deixa el partit. Diu que quan va arribar l’ambient era convuls després d’una etapa de desercions importants, però que amb el temps s’ha aconseguit normalitzar les relacions, incrementar en militants i amics d’ERC i avançar en l’objectiu de convertir el partit en referent.
La “feina feta” i el “moment dolç” del partit –més edulcorat encara després dels millors resultats històrics d’ERC a Vilafranca en les passades eleccions europees- són els principals motius que han dut Quelart a complir amb el compromís de retirar-se després de dues legislatures.
Ara s’obre un procés de tria del nou candidat que passarà per una assemblea de militants. A hores d’ara hi ha alguns noms que se situen a la graella de sortida en aquesta cursa interna però seran els militants qui diran l’última paraula al llarg de les properes setmanes.


