Vilafranca i Barcelona podrien estar d’aquí dos anys a 25 minuts gràcies a una parada de trens regionals

alt
09/12/2013 - 14:58h

L’Alcalde de Vilafranca, Pere Regull, acompanyat dels regidors Francisco Romero i Aureli Ruiz, ha fet aquest matí davant la premsa una valoració de la proposta que presentada pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat perquè Vilafranca aculli una estació de trens regionals i posi la ciutat a 25 minuts de Barcelona i de Tarragona. Pere Regull ha valorat que l’acceptació d’aquesta proposta “obre Vilafranca al món, si Vilafranca sap aprofitar la proximitat amb Barcelona i Tarragona que suposaria aquesta connexió”. L’alcalde vilafranquí ha explicat que la proposta és que es pugui incorporar l’aturada de trens regionals a Vilafranca, aprofitant l’adaptació de la via d’alta velocitat per a la circulació dels trens Avant. Es tracta de fer una connexió entre els dos amples de via, aprofitant la proximitat amb Barcelona. D’aquesta manera, els trens regionals que venen del sud (Tarragona o València) poden incorporar-se a la via del TGV al terme municipal de Vilafranca, per reduir el temps del viatge i descongestionar la via de trens de Rodalies. Els treballs d’adaptació que possibilitarien aquesta interconnexió de vies tenen un pressupost de 9 milions d’euros, que ha d’assumir el Ministeri de Foment. L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha negociat que, en el marc d’aquesta intervenció, es consideri Vilafranca com a estació de trens regionals. “L’estació de regionals ha de ser l’estació actual, al centre de la ciutat. Creiem que és millor opció que un nou equipament als afores”, especificava Regull.

Aquesta nova distribució dels trens regionals i la possibilitat d’aturada a la capital penedesenca, permetria connectar Vilafranca amb Barcelona o amb Tarragona en menys de mitja hora. Per tant, no seria un servei de Rodalies i el preu del bitllet tampoc estaria en aquesta franja del servei. “No és un tren que agafaran estudiants o treballadors. La millora de la xarxa de Rodalies és un altre dels aspectes que estem treballant i que, en aquest cas, és un tema a resoldre a nivell de país”, recordava Pere Regull. L’alcalde de Vilafranca també ha recordat que els aspectes relacionats amb el cobriment de la via continuen la seva negociació, “són tres greuges ferroviaris que hem d’abordar en paral·lel. Amb aquest acord, resoldríem una reivindicació que fa molts anys que Vilafranca reclama, que és l’estació de trens regionals, però continuarem lluitant en els altres dos temes pendents: el cobriment de la via i la millora del servei de Rodalies.”

L’alcalde ha insistit que la proposta està pendent del vistiplau del Ministeri de Foment, tot i que des de la Generalitat de Catalunya s’entén que la signatura de l’acord es donarà en breu i els trens podrien circular a finals de 2015 per la via del TGV a Vilafranca.

També et pot interessar

Comentaris