El tripartit aprova el projecte de llei de Vegueria sense la del Penedès

alt
27/07/2010 - 08:06h

Quan passaven pocs minuts de les sis de la tarda de dimarts el ple del Parlament va votar les resolucions que dictaven el futur de la Vegueria del Penedès. Finalment l’esmena presentada per CiU que demanava la inclusió de la Vegueria del Penedès al projecte de llei ha estat rebutjada pels 68 vots contraris del tripartit (PSC-ERC i ICV) davant els 47 vots favorables de CiU i les 17 abstencions del PP i Grup Mixt. Acte seguit el Parlament ha aprovat el projecte de llei de vegueries amb els 68 vots favorables del tripartit davant els 64 en contra de CiU, PP i Grup Mixt.


Amb la seva aprovació, després de les eleccions municipals del 2011, es crearan el consells de vegueria de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Així mateix, per la creació de les vegueries de les Terres de l’Ebre, l’Alt Pirineu i la Catalunya Central l’Estat ha de modificar els límits provincials. El conseller de Governació, Jordi Ausàs, ha destacat que aquesta aprovació era una ‘fita històrica’ i que l’aprovació no significa un simple canvi de nom. CiU ha carregat contra la normativa assegurant que ‘no hi ha cap més efecte que un canvi de nom’.

La federació nacionalista ha presentat una esmena perquè el projecte de Llei de Vegueries inclogui també la del Penedès, que aplegaria l’Alt, el Baix Penedès, el Garraf i els municipis de l’Anoia que ho desitgin. L’esmena però, ha estat rebutjada per l’oposició del tripartit. S’esperava, en aquest punt, el què faria Esquerra, ferma defensora de la vegueria que, malgrat tot, ha acabat rebutjant l’esmena.

Els republicans creuen que ara és l’hora d’aprovar la Llei i que, amb aquest marc consolidat serà més senzill incloure la vegueria del Penedès en el futur. L’argument no convenç els responsables de la Plataforma per una Vegueria Pròpia ni tampoc els nombrosos penedesencs que aquest dimarts han assisitit al Parlament i que, després de la votació, s’han girat d’esquena a l’hemicicle en senyal de rebuig. L’escena l’ha recollida la diputada de CiU, Marta Llorens, des del seu escó i l’ha publicada al Twitter. A banda d’aquesta diputada penedesenca, també cal destacar que el socialista vilafranquí Roberto Labandera, no ha fet cap referència al Penedès en el seu discurs previ a la votació.

Esmenes del tripartit

El tripartit ha presentat dues esmenes al text que van ser presentades després del dictamen del Consell de Garanties Estatutàries i que han estat aprovades. En la primera esmena, manifesta que el Consell de vegueries de les Terres de l’Ebre, amb la seu institucional a la ciutat de Tortosa, s’ha de constituir tant bon punt s’hagi produït la modificació de la legislació estatal corresponent. El Consell de Vegueria de Tarragona adopta, en aquell moment, la denominació de Consell de Vegueria del Camp de Tarragona’.

La segona esmena del tripartit aprovada indica que ‘després de la celebració de les properes eleccions municipals, previstes pel 22 de maig de 2011, es procedirà a la constitució del Consell de Vegueria de Barcelona, del Consell de Vegueria de Girona, del Consell de Vegueria de Lleida i del Consell de Vegueria de Tarragona, amb la seu institucional a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, respectivament’. El text aprovat manifesta que ‘la circumscripció territorial d’aquests consells de vegueria coincideix amb la de les vigents províncies de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Els consells de vegueria esmentats substituiran les diputacions provincials corresponents’.
  

 

També et pot interessar

Comentaris

1336