Les obres del nou camp de futbol de Sant Jaume podrien incomplir la normativa urbanística
Les obres del nou camp de futbol de Sant Jaume dels Domenys estan aturades judicialment per una presumpta infracció urbanística. L’advocat Xavier Salas, especialista en urbanisme, va explicar en l’acte informatiu que es va fer a la sala d’actes de la Cooperativa quina és la situació actual de la denúncia davant el tribunal del Contenciós Administratiu número 2 de Tarragona que ha posat contra aquest projecte del Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL) Natura i Futur, la plataforma ciutadana de Sant Jaume dels Domenys. El jutge, segons s’ha destacat des de la pròpia plataforma denunciant a partir de les explicacions de Salas, ha apreciat que hi havia motius per fer una parada cautelar de les obres i establir una caució, que ja ha estat documentada al mateix jutjat. Ara el procés determinarà quina serà la sentència.
L’experiència, segons es va destacar en l’acte informatiu amb l’esmentat lletrat, apunta a que cap jutge pren aquesta mena de
mesures sense haver pres molt en consideració la situació. De fet, es deiu des de Natura i Futur, les raons jurídiques rauen en el fet que la zona catalogada com zona verda no és pot dedicar a un equipament amb les funcions que compleix l’actual camp de futbol.
Aquesta zona verda, la major que hi ha dins el municipi de Sant Jaume en zona residencial, és l’únic espai verd que pertany a L’Arquet 2, i serveix també per fer de nexe d’unió amb els Arquets. “Tot plegat, urbanísticament s’ha de respectar com el que és avui dia”, es diu des de la plataforma denunciant, que conclou: “encara és menys comprensible que es vulgui desfer aquest espai verd per construir un camp de futbol quan ja existeix un, en lloc d’haver destinat els diners del ‘Plan E’ a obres menys contestades pel veïnat, més respectuoses amb l’entorn i més necessàries per a la població”.