Jordi Melendo prepara un nou llibre que parlarà sobre el sector del cava

21/12/2012 - 09:57h

El periodista especialitzat en vins, Jordi Melendo, està ultimant els detalls del que serà el seu darrer llibre. Melendo ha anunciat aquesta setmana la intenció de treure al mercat una nova publicació, que tindrà com a protagonista el cava.
Jordi Melendo, que ha estat molts anys col·laborador del 3d8, ha avançat que el títol del volum serà “El bon cava”, i comptarà amb pròleg del reconegut sommelier Josep Roca, del Celler de Can Roca. La intenció és que “El bon cava” es pugui adquirir, per un preu mòdic, amb l’especial que el 3d8 publica habitualment per Sant Jordi.

El periodista barceloní, que resideix des de fa molts anys al Penedès, parlarà en aquest nou projecte d’una vuitantena d’elaboradors de cava que, segons el seu criteri, mereixen un reconeixement ja sigui per la seva història, per la qualitat dels seus productes o per la seva imatge. Segons ha dit Melendo, “al llibre no hi tenen cabuda els que venen cava per poc més d’1 euro, o els que no donen massa garanties de l’origen del raïm amb què elaboren els seus productes”.

Precisament el cava era el tema del primer llibre que Jordi Melendo va publicar amb només 18 anys. “Els nostres caves” va ser el punt d’inici d’una carrera d’èxits professionals, que ha portat el periodista a ser reconegut a la Champagne francesa. “És lògic que un boig del vi amb bombolles acabi a la Champagne. No es pot parlar amb propietat d’aquesta regió i dels seus vins sense conèixer-la a fons, i haver-la trepitjat diverses vegades”, afirma Jordi Melendo.

Prestigi internacional

Ambassadeur du Champagne a Espanya 2011, premi Terres et Vins de Champagne 2012, Chevalier i, fa poc, elevat al grau d’Oficial de l’Ordre de Coteaux de Champagne, Melendo està considerat una autoritat en la matèria. Autor d’un llibre sobre el champagne, que ha vist la llum els darrers mesos, el nom d’aquest enòfil ja s’inclou entre els dels experts de l’escumós francès en l’àmbit internacional.

Sense deixar de banda la seva excel·lent relació amb el champagne, ni els seus incessants viatges a aquesta regió, Jordi Melendo assegura que aquest nou llibre (que ja compta amb el suport de la pràctica totalitat dels cavistes més reconeguts i emblemàtics del sector) li permet “tornar” al seu origen. “Crec que tinc més credibilitat ara, que conec bé el champagne, per a parlar de bons caves. A més, ho puc fer sense dependre ni en un cèntim de l’ajuda d’un Consell Regulador que, segons la meva modesta opinió, no ha fet gens bé les coses”, afirma taxatiu Melendo.

També et pot interessar

Comentaris

1336