Últimes afectacions a l’estació de Sant Vicenç de Calders per obres

La zona de l’estació de Sant Vicenç de Calders (Foto: Adif)
30/01/2025 - 10:33h

Aquest cap de setmana comencen les alternatives arran dels treballs que es fan a la xarxa ferroviària propera a la infraestructura.

A causa de la reprogramació de les obres que l’ens gestor ferroviari Adif està executant a l’estació de Sant Vicenç de Calders, tots els caps de setmana del mes de febrer hi haurà alteració en les freqüències de trens amb servei a la zona.

Així, les darreres i les primeres circulacions dels trens de les línies R2 Sud i R4 del servei de Rodalies de Renfe i els serveis regionals no podran circular per aquesta estació del barri marítim de Coma-ruga.

Per aquest motiu, i per garantir la mobilitat dels viatgers, hi haurà servei alternatiu per carretera entre Sant Vicenç de Calders i Cunit (R2 Sud) i entre Sant Vicenç de Calders i el Vendrell (R4). Pel que fa als serveis regionals, el trajecte es farà per carretera fins a Barcelona.

Entre les 22.45 hores dels dissabtes 1, 8, 15 i 22 de febrer i les 6.20 hores del diumenge posterior, i entre les 22.10 hores dels diumenges 2, 9, 16 i 23 de febrer i les 6.00 hores del dilluns posterior, la circulació ferroviària quedarà interrompuda a Sant Vicenç de Calders i els desplaçaments es faran amb un servei alternatiu d’autobusos.

A l’R2 Sud els autobusos circularan entre Sant Vicenç de Calders i Cunit efectuant parades a les estacions de Calafell i Segur de Calafell i, en el cas de l’R4, els autobusos enllaçaran les estacions de Sant Vicenç de Calders i el Vendrell.

Per la seva banda, els viatgers dels serveis regionals disposaran d’autobusos per fer el trajecte fins a Barcelona.

Nombre de trens afectats
Les circulacions quedaran afectades en dos combois de la línia R2, dos de l’R4 i dos més del servei regional per les línies R16 i R17 les nits dels dissabtes; un tren de l’R2 i un de l’R4 els diumenges al matí; 3 trens de les esmentades línies els diumenges a la nit; i, finalment, els 3 primers trens de l’R2 dels dilluns al matí iniciaran el servei ferroviari a Cunit i els 3 primers trens de l’R4 ho faran a l’estació del Vendrell.

Tota la informació sobre aquestes alteracions del servei, així com els horaris dels autobusos, es poden consultar als expositors de les estacions del tram afectat, als webs rodaliesdecatalunya.cat, adif.es i renfe.com, al telèfon d’informació 900 41 00 41, a les apps de Rodalies de Catalunya i ‘Adif en tu móvil’, així com a les xarxes socials @rodalies, @renfe i @infoadif.

Val a dir que aquesta reprogramació no afecta les obres del túnel de Roda de Berà (Tarragonès), que finalitzaran en la data prevista. D’aquesta manera, el 3 de març es recuperarà la circulació ferroviària entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona. No obstant això, la replanificació de les actuacions a Sant Vicenç comportarà modificacions al servei a partir del 3 de març que s’estan tancant amb Adif i Territori i que es comunicaran amb la major anticipació possible, informa Renfe.

Obres urgents per canviar travesses

D’altra banda, l’ens gestor Adif ha encarregat de manera urgent la substitució de les vies de tren entre les estacions de Sant Vicenç de Calders i Sant Sadurní d’Anoia degut al seu mal estat. És un tram de 46 quilòmetres i en el seu moment no es va aprofitar la construcció del tercer fil del corredor mediterrani per renovar unes vies malgastades.

Les obres han començat aquest dimarts i s’allargaran fins a principi de l’any 2026. La principal afectació per als viatgers serà a l’estiu, quan s’aprofitaran caps de setmana i altres intervals encara per decidir.

Ara bé, des d’aquest dimarts els trens circulen -a una velocitat limitada als 60 km/h- per una sola via de les 6 de la tarda a les 5 de la matinada entre Sant Sadurní i la Granada els dies laborables, i ho faran així les 24 hores els caps de setmana. A partir de l’11 de març i fins al 30 d’abril continuarà aquesta mesura, però per l’altra via.

I, posteriorment a aquesta data, la restricció de circulació per via única s’anirà aplicant per trams entre estacions fins a Sant Vicenç de Calders.

També et pot interessar

Comentaris

1336