Dilluns comença la campanya de vacunació de la grip i la Covid
L’objectiu és millorar la cobertura de la Regió Sanitària Penedès, que està per sota de la mitjana catalana
La Regió Sanitària Penedès inicia dilluns, 5 d’octubre, la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19 amb l’objectiu de donar cobertura al màxim de població possible per protegir-la de les conseqüències que se’n poden derivar. La intenció és millorar la cobertura de la població de la Regió Sanitària, que l’any passat va ser inferior a la de la mitjana catalana, un 25,04% de persones vacunades de la Covid (28,5% a Catalunya), i un 25,90% de la grip (39,55% a Catalunya). Es busca concentrar aquesta vacunació fins el 18 de desembre, quan acaba la campanya, tot i que hi haurà vacunes disponibles fins a final de març.
La campanya es divideix en tres fases i en un primer moment es prioritza la vacunació dels col·lectius més vulnerables o de risc: persones que viuen en residències, majors de 80 anys, embarassades, infants entre els 6 mesos i els 5 anys i personal sanitari i sociosanitari. La segona fase comença el 26 d’octubre, amb cita prèvia, amb la vacunació a majors de 60 anys, grups de risc i professionals de serveis essencials. En una tercera fase, a partir del 16 de novembre, la vacunació es farà sense cita prèvia.
Enguany, com a novetat les agendes per demanar cita prèvia es van obrir el 27 de juliol, fet que ha permès que mé sde 90.000 persones de tot Catalunya ja tinguin la seva cita, que es pot gestionar des de La Meva Salut, citasalut.gencat.cat o al CAP.

D’altra banda, per facilitar l’accés a la ciutadania es tindran punts de vacunació els diumenges al mercat dels Monjos i punts itinerants als mercats municipals de Banyeres, Sant Jaume dels Domenys, Llorenç i l’Arboç, a més de centres cívics i residències de la gent gran. Així mateix, també es treballa per acostar la vacunació a alguns centres educatius.


