Un penedesenc és el nou president de la DOP Siurana d’oli d’oliva
Pere Albà dirigirà la comissió rectora del Consell Regulador
El Consell Regulador de la DOP Siurana compta des d’aquesta setmana amb una nova comissió rectora que durant els quatre anys pròxims serà l’encarregada del compliment dels objectius que defineixen la tasca de la DOP. Pere Albà Sànchez, representant del Centre Oleícola del Penedès SCCL, fundada l’any 1888 i que agrupa 12 cooperatives de primer grau, en serà el president de la comissió rectora del Consell Regulador fins el 2030.
La nova comissió rectora és fruit del procés electoral endegat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca (DARPA) simultàniament a la majoria dels consells reguladors de DOP-IGP de Catalunya. En el cas del Consell Regulador de la DOP Siurana s’hi va presentar una candidatura única amb representació territorial a través de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i, tal com marca la normativa, ja no es van celebrar votacions.
L’acte de cons tució de la nova comissió rectora es va celebrar en una sessió en la qual van participar els representants sotints: Antoni Galceran i Massó de l’Agrícola de la Palma d’Ebre, que ha exercit de president durant deu anys; Ferran Huguet Farré, d’Unió Grup Cooperatiu de Reus, qui ha estat el vicepresident durant diverses legislatures; Miquel Blanch Masip de la Cooperativa d’Ulldemolins, Francesc Baiges Borràs de la Cooperativa de Montbrió del Camp i Joan Sabaté i Borges d’Agrícola de la Conca, membres del Consell Regulador.
Durant la junta es va traslladar l’agraïment a la seva dedicació i feina feta, fent balanç dels 5 anys i es van
abordar els reptes, exemplificant la línia de treball que ha consolidat a la Denominació d’Origen amb una gran aposta per la divulgació i coneixement de l’oove (oli d’oliva verge extra) DOP Siurana.


