El Complex Aquàtic de Vilafranca reviu després de la reparació més difícil
S’ha hagut de renovar la totalitat de la maquinària que en permetia el funcionament
Després de 9 mesos fora de servei i 3 milions d’euros invertits, el Complex Aquàtic de Vilafranca ha tornat plenament a la normalitat. Reparar els devastadors efectes de la dana de juliol de l’any passat ha obligat a executar un dels projectes tècnics més complicats de les últimes tres décades a la capital de l’Alt Penedès.
L’aigua va malmetre la pràctica totalitat de la maquinària que, des del subsòl, donava servei al conjunt de la instal.lació. “La complexitat de la reparació ha estat extrema”, recordava l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, durant el transcurs d’una visita que ha fet al recinte aquest dimarts al matí acompanyat de la regidora d’Esports, Gemma Romeu. “Vist des de fora no ho sembla, però s’ha hagut d’abordar una reparació d’un alt valor tècnic i econòmic. La major part de la maquinària és a mida i específica per al funcionament del Complex. No podíem llogar equips de segona mà durant els mesos d’obres per aquest motiu. Tot s’havia de tornar a fer de nou”, indicava.
Zona catastròfica
Per fer-ho realitat ha estat necessària la inversió de 3 milions d’euros. La declaració de zona catastròfica que va aprovar el govern de l’Estat va fer possible abordar aquesta despesa. Sobre això, Romero ha incidit durant el seu recorregut que “cal tenir en compte que ha estat la primera vegada que es declara una zona catastròfica a Vilafranca. La magnitud de la dana del 12 de juliol va ser històrica”. Per evitar que es pugui repetir una inundació tan devastadora també s’han renovat i reforçat els murs exteriors i s’han canviat els portals de tancament del subsòl.
Agraïment
L’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero i la regidora d’Esports, Gemma Romeu, han fet públic el seu “agraïment” a les entitats i usuaris de l’equipament municipal “per la paciència que han tingut durant el llarg procés de 9 mesos que han hagut d’afrontar sense poder utilitzar la totalitat del Complex Aquàtic”.
Han recordat que l’equipament s’ha anat reobrint per fases durant els 9 mesos a mesura que s’anaven arreglant els desperfectes i que, des d’Ajuntament, s’ha tractat sempre de donar les millors solucions possibles per a cada cas i per a cada moment. “Som conscients que no ha estat un periode fàcil per als usuaris i també per als esportistes de competició que han hagut d’entrenar fora de Vilafranca per mantenir el seu pla de treball”.
Romero explicava que la part més positiva de tot el problema generat el 12 de juliol és que “ara disposem d’un Complex Aquàtic amb maquinària nova i de darrera generació . Els usuaris de l’equipament també ho notaran això. Hi havia una part dels equips que ja necessitaven un canvi”.


