La DO Cava acumula un altre any de pèrdues en vendes i comercialització d’ampolles per falta de producte

18/03/2026 - 16:25h

Descens del 10% en la facturació durant el 2025

La DO Cava va repetir el 2025 un altre any de reculada en els seus nivells de venda d’ampolles i de facturació. La continuïtat dels efectes de la sequera que van tornar a provocar una gran falta de producte va convertir-se en el principal problema de la DO. En concret, la DO Cava va vendre un 12,88% menys d’ampolles que el 2024 (190 milions) i va patir un retrocés d’un 10% en la facturació (2.050 milions d’euros). Aquestes xifres negatives s’acumulen a les de 2024 que ja eren dolentes.

El president de la DO, Javier Pagès, ha assenyalat durant la presentació del balanç de 2025 feta a Barcelona que el consumidor continua volent cava malgrat la realitat global d’un mercat decreixenet, però que no hi ha suficient producte per atendre aquesta demanda

Mercat internacional
Les principals pèrdues de la DO es van produir en el mercat internacional amb un percentatge global que va arribar a un molt significatiu 18,68%. Per països, el descensos més pronunciats van ser els Estats Units (-18,42%), Bèlgica (-13,54%), Suècia (13,40%) i Regne Unit (-11,99%). En canvi, hi va haver pujades a Països Baixos, Letònia, Lituània o Corea del Sud, però les seves xifres modestes no van poder contrarrestar el mal balanç general. Pel que fa al mercat interior, el descens va ser molt més moderat i es va quedar, només, amb un 2,68%. Malgrat tot, el cava va representar durant el 2025 un 90% de tots els escumosos que es van vendre.

Caves de Guarda Superior
Tot i la baixada, el president de la DO, Javier Pagès, ha insistit en l’evolució positiva dels segments de major afegit. Els caves de Guarda Superior (Reserva, Gran Reserva i Cava de Paratge Qualificat) van registrar un augment de vendes de l’1’64% durant el 2025. En concret, els caves de Paratge Qualificat van pujar un 82,35%.

Segons Pagés, aquests segments “representen un gran potencial” i ha assenyalat que “2025 ratifica com la D.O. ha apostat clarament per la valorització, la qualitat, les llargues criances i la zonificació de l’origen”, elements que formen part del posicionament estratègic de la DO Cava. El president també ha posat l’accent en recordar que “el Cava és una gran marca i el consumidor avala completament el segell de la Denominació d’Origent”

Canvi a la presidència

Per altra banda, Pagès ha confirmat que no es presentarà a la reelecció com a president del Consell Regulador de la DO Cava. Va accedir al càrrec el 2018 i ara ha decidit fer un pas al costat. Per tant la d’aquest dimecres ha estat la darrera compareixença com a president de la DO Cava fent públic el balanç de la Denominació d’Origen

També et pot interessar

Comentaris

1336