El pressupost de la Generalitat inclourà inversions socials i culturals al Penedès

24/02/2026 - 10:52h

L’acord entre els Comuns i el PSC incorpora suport a la nova biblioteca de Vilafranca, més sòl per a habitatge i millora en el transport públic

L’acord de pressupostos 2026 que ha tancat el Govern de la Generalitat amb els Comuns tindrà beneficis per al Penedès amb diverses actuacions, sobretot, en l’àmbit social, cultural i d’habitatge. L’aposta cultural s’orienta cap a la garantia de donar suport econòmic per valor d’1,5 milions d’euros a la construcció de la futura biblioteca Joana Raspall de Vilafranca, que s’afegirà a la dotació de la Diputació i el propi Ajuntament.

A nivell social, l’acord preveu l’impuls a la construcció d’un nou centre de dia per a la gent gran a Coma-ruga. Pel que fa a habitatge, l’acord preveu dotar de recursos econòmics al projecte d’urbanització de l’àrea de les Bassetes on desenvolupar el sòl destinat a habitatge a càrrec de l’Incasòl.

Quant a la mobilitat, també hi ha previsió de reforçar les línies de bus E6 Vilafranca-Barcelona i E18 Sant
Sadurní-Barcelona”, que connecten el Penedès amb Barcelona. Els Comuns també han insistit per tal que s’assoleixi el compromís d’impulsar i millorar les línies de Rodalies, que es tirin endavant projectes com
l’Eix Transversal Ferroviari i la línia orbital.

També et pot interessar

Comentaris

1336