El sindicat Élite Taxi Catalunya, satisfet amb el posicionament del Vendrell sobre l’Àrea de Prestació Conjunta

28/10/2025 - 19:30h

S’ha reunit amb l’alcalde i aquest dijous se celebrarà una assemblea general del col·lectiu al Baix Penedès arran de la proposta de l’APC per part del Consell Comarcal del Baix Penedès.

El sindicat Élite Taxi Catalunya, juntament amb representants de l’Agrupació Radiotaxi El Vendrell, s’ha reunit amb l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, per tractar la situació creada arran de la decissió del Consell Comarcal del Baix Penedès (CCBP) de constituir el que s’anomena Àrea de Prestació Conjunta (APC), és a dir, que els taxistes de poblacions petites puguin treballar en d’altres de més grans, com el Vendrell, “on no estan autoritzats a treballar”, s’apunta des del sindicat.

Arran d’aquesta reunió, que el sindicat remarca que va tenir lloc en “un clima de molt bona sintonia i entesa”, Élite Taxi Catalunya afirma que l’alcalde vendrellenc va ser comprensiu amb les demandes del sector i que la proposta d’una APC “és una pràctica que, a més d’incomplir la normativa, deixa sense servei als ciutadans dels municipis d’origen, perjudicant la funció pública i l’equilibri del servei de taxi”.

Els taxistes van fer arribar a l’alcalde vendrellenc “la preocupació del sector i es van explicar els riscs que suposaria aprovar una mesura d’aquest tipus, que beneficiaria a uns pocs en detriment dels professionals que compleixen la llei i atenen diàriament als seus municipis”.

Postura de l’alcalde

Segons han remarcat i valorat els representants sindicals dels taxistes, Kenneth Martínez “va ser molt clar” en diversos punts importants, com els següents:

-Perquè el Vendrell entri en una APC, la proposta “ha de passar pel ple de l’Ajuntament”; i aquest organisme -remarquen els taxistes- “no l’aprovarà si els taxistes no estan d’acord”.

L’Ajuntament del Vendrell no firmarà cap acord ni prendrà cap decisió sense els consentiment dels taxites del municipi.

En un comunicat públic que avança la celebració d’una assemblea de taxistes del Baix Penedès prevista per a aquest dijous, a les 19 h, al Centre Cívic l’Estació del Vendrell, Élite Taxi Catalunya diu que s’ha obert “una línia de comunicació directe” entre aquest sindicat, l’agrupació de taxistes vendrellencs i el consistori “per tractar conjuntament les problemàtiques del taxi del dia a dia i buscar solucions de forma coordinada”.

També explica que es demanarà una reunió urgent amb el CCBP per explicar-li l’acord al qual s’arribi a l’assemblea de dijous, “i deixar clar que no poden imposar la creació d’una Àrea de Prestació Conjunta sense el consentiment previ dels taxistes”.

El comunicat conclou que s’ha de garantir que les decisions sobre el sector del taxi es prenguin “escoltant sempre als professionals”.

Resposta al president del CCBP

D’altra banda, en un altre comunicat, Élite Taxi Catalunya es posiciona davant unes declaracions de l’alcalde de Calafell i president del CCBP, Ramon Ferré, i assegura que “volem deixar absolutament clar que és fals que s’hagi consultat el sector del taxi abans d’aprovar les mesures sobre l’Àrea Conjunta de Mobilitat”.

“És important diferenciar entre ‘consultar’ i ‘informar’ o ‘imposar’, perquè el que ha passat és exactament això darrer”, diu aquest segon comunicat.

Des d’Élite Taxi Catalunya, a més, es vol recordar que ·els temps de la dictadura van acabar fa molt de temps, i que el taxi decidirà en assemblea quina és la seva posició i quines accions tirarà endavant.
El sector no acceptarà imposicions ni decisions unilaterals que afectin directament els professionals que fa dècades que presten servei amb responsabilitat i complint amb la llei”.

“Si realment hi ha una necessitat de reforçar el servei en determinats moments de l’any, l’administració ha d’escoltar els professionals del taxi, no quatre pirates que ni tan sols operen als seus municipis i es dediquen a robar la feina als que sí que compleixen les normes”, continua el sindicat, que afegeix: “S’ha acabat el temps de mirar cap a un altre costat mentre els pirates campen a plaer. Arribarem fins on sigui necessari perquè es compleixi la llei”.

La nota feta pública conclou: “Si les administracions volen que el taxi segueixi responent amb responsabilitat, el primer que han de fer és ordenar a les policies locals que facin complir el Decret 9/2022 de la Generalitat, en vigor des de fa tres anys, encara que alguns semblin desconèixer-ho”.

També et pot interessar

Comentaris

1336