El Penedès ja disposa dels primers productes del projecte de Plantes Oblidades
Es una iniciativa que aposta per la bioeconomia rural
El Penedès ja disposa dels productes alimentaris del projecte Plantes Oblidades, elaborats amb ingredients silvestres com l’aranyó, el gratacul, la pinya verda de pi, la cirera d’arboç i l’aglà. Plantes Oblidades és una iniciativa impulsada per Eixarcolant, Sambucus, Fundació Emys, la Universitat de Barcelona i la Xarxa per la Conservació de la Natura, que compta amb el suport de la Fundación Biodiversidad i els fons europeus NextGeneration que aposta per la bioeconomia rural i la conservació dels nostres boscos.
El projecte uneix gastronomia i gestió forestal sostenible. A través de productes innovadors com crackers amb gratacul, iogurt amb xarop de pi o kombutxa d’arboç. Els productes estan elaborats amb fruits silvestres que provenen de 14 finques catalanes on s’hi ha aplicat un model de gestió forestal sostenible. Després de la recol.lecció s’ha dut a terme un exhaustiu procés d’innovació i recerca per tal de crear 125 productes, dels quals se n’han triat els 30 millor valorats per a la comercialització pilot. Durant aquesta primera fase, s’han posat en el mercat 10 dels 30 productes previstos, amb una segona tongada prevista pel mes de setembre.
Novembre
La comercialitxació pilot s’allargarà fins el mes de novembre. En aquests mesos s’avaluarà l’impacte del projecte en els consumidors. L’objectiu és ampliar el coneixement i la presa de consciència sobre un consum més sostenible i més connectat amb el territori que, a més, valortiza els productes de proximitat i la seva qualitat.
Al Penedès, la primera botiga que s’ha afegit al nou projecte de bioeconomia ha estat el Tros d’Ordal de Vilafranca. En el conjunt de Catalunya, són, a dia d’avui, 20 els establiments que participen en la iniciativa repartits en 13 comarques diferents. L’objectiu és augmentar aquestes xifres del conjunt del país de manera progressiva en els immediats mesos


