Turisme Vilafranca es coordinarà amb la restauració local per impulsar accions conjuntes
El sector es conjura per organitzar-se com a gremi i crear un òrgan de treball amb l’Ajuntament
Una vintena de restauradors locals s’han reunit aquesta setmana amb representants del govern municipal de l’àmbit de Turisme i Seguretat per reforçar la col·laboració entre el teixit empresarial i l’administració local i aconseguir promoure conjuntament Vilafranca com a destinació turística i gastronòmica de qualitat.
En la trobada es van tocar temes com ara l’impuls d’una proposta gastronòmica en el marc del Most Festival. La iniciativa vol aprofitar el Most Festival com a eina de desestacionalització de la restauració i de promoció del Gall del Penedès amb IGP. La proposta consisteix en la creació d’una tapa o plat amb aquest producte local, acompanyat de vi o escumós del Penedès, que cada establiment podrà adaptar segons la seva línia gastronòmica.
També es vol reforçar el gremi d’hostaleria de l’Alt Penedès organitzant el sector per augmentar la seva representativitat i capacitat d’incidència davant altres actors institucionals i econòmics.
Així mateix es vol crear un espai estable de participació, a través d’un òrgan de treball conjunt entre el sector de la restauració i el Servei de Turisme, amb la intenció de celebrar dues o tres reunions anuals per impulsar accions coordinades i cercar sinergies en l’àmbit del turisme i la gastronomia local.
També es van tractar temes relacionats amb la seguretat, la convivència i la governació que afecten el sector, com ara la gestió de terrasses, els horaris o incidències de seguretat.


