L’Ajuntament de l’Arboç denuncia la mort per enverinament de set plataners
Els arbres, de grans dimensions, es troben al carrer de Santa Llúcia i el consistori n’ha volgut fer una queixa pública.
L’Ajuntament de l’Arboç vol fer pública la seva “ferma condemna” per l’enverinament i mort de set plataners de grans dimensions situats al carrer de Santa Llúcia, en un “acte deliberat que constitueix un atac greu contra el medi ambient i l’espai públic del municipi”, lamenta el consistori en un comunicat.
Segons les primeres valoracions tècniques, els arbres haurien estat intoxicats de manera intencionada, amb conseqüències irreversibles per a la seva salut i per a l’equilibri ecològic de l’entorn. “Es tracta d’un fet de màxima gravetat, que afecta no només el patrimoni natural de l’Arboç, sinó també el benestar i la qualitat de vida de tots els seus veïns i veïnes”, afegeix l’ajuntament arbocenc en un comunicat.
Davant d’aquests fets, l’Ajuntament de l’Arboç afirma que presentarà la denúncia corresponent i es personarà per la via penal, amb l’objectiu que s’investiguin els fets “fins a les darreres conseqüències i que els responsables responguin davant la justícia”.
“Accions com aquesta poden constituir un delicte contra el medi ambient i el domini públic, tipificat al Codi Penal”, diu l’administració.
L’Ajuntament de l’Arboç reitera el seu compromís amb la protecció del medi natural i fa una crida a la col·laboració ciutadana per aportar qualsevol informació que pugui ajudar a aclarir els fets.


