L’empresa municipal de serveis serà una realitat a finals del 2026

01/04/2025 - 09:57h

És el resultat de l’acord de pressupostos que van signar el govern del PSC i la CUP a Vilafranca.

La CUP ha explicat aquest dilluns en roda de premsa que la creació de l’Empresa Municipal de Serveis serà una realitat a finals del 2026, ja que enguany es comencen els tràmits administratius per la seva creació. Un dels primers passos serà l’aprovació de la proposta en el proper ple municipal del mes d’abril on els cupaires esperen que el conjunt del plenari doni suport a la seva creació.

“Amb la creació d’aquesta empresa es podran municipalitzar serveis que actualment estan externalitzats i poder assumir directament la seva gestió”, reflexionava la portaveu de la CUP, Marta Soler. Aquest és un dels temes acordats pels cupaires amb el govern socialista per tal de donar suport als pressupostos. El primer servei que entraria en aquest procés seria els de les zones blaves afectant una quinzena de treballadors i més endavant apunten el Complex Aquàtic o el servei d’Atenció domiciliari.

Per la CUP aquest era un tema cabdal per donar suport als pressupostos d’enguany. “La gestió directa dels serveis públics permet a l’administració tenir un control directe i democràtic del dia a dia de la prestació del servei i poder gestionar al marge de benefici que hi pugui haver, ja sigui per ingressar directament més diners a les arques municipals, per reinvertir-lo en el mateix servei o per rebaixar el cost pel conjunt de la població”, argumentava Soler.

Aquest tipus d’empresa ja existeix a la vila, amb l’Empresa Municipal d’Aigües, la qual és un gran exemple de solvència tant econòmica com de gestió. “La gestió directa dels serveis públics és l’únic model que ens permet assegurar-ne la qualitat, el control democràtic i les condicions laborals dignes de les persones que hi estan treballant”, explicava la portaveu cupaire.

Pels cupaires s’ha abusat de la fórmula de la licitació de serveis, cosa que ha tingut com a conseqüència l’aparició de grans empreses que acumulen contractes públics i que concentren gran part dels contractes més importants de l’administració, que generen grans beneficis a costa de l’explotació laboral de les persones que hi treballen.

També et pot interessar

Comentaris

1336