L’Ajuntament de l’Arboç estudia possibles incompliments en el contracte de recollida de residus

Imatge de deixalles acumulades a l’Arboç durant el conflicte laboral per la recollida, a final de l’any passat (Foto: Ajuntament de l’Arboç)
23/12/2024 - 20:14h

Al mes de juny es va contractar un assessorament tècnic extern per supervisar les condicions de l’acord amb l’empresa PreZero i valorar-ne els incompliments.

Dimarts que ve, 31 de desembre de 2024, finalitza la relació contractual del servei de recollida d’escombraries de l’Ajuntament de l’Arboç amb l’empresa PreZero i a partir del dia 1 de gener de 2025 s’inicia un nou contracte amb FCC Medio Ambiente, SAU. Aquest nou servei s’ha mancomunat i gestionat des del Consell Comarcal del Baix Penedès (CCBP).

El contracte del servei de recollida domiciliària i transport de residus al municipi arbocenc va ser adjudicat després d’un concurs públic a CESPA (ara Prezero), el 31 de maig de 2018, per un període de 4 anys. Posteriorment, es va prorrogar per fer coincidir la seva finalització amb la inicialització del contracte del CCBP:

Amb la finalització del contracte, l’Ajuntament de l’Arboç elaborarà un informe de fiscalització on s’avaluaran tots els possibles incompliments del contracte durant els anys que va estar vigent i reclamarà, tal com està estipulat, la compensació econòmica pertinent si fos necessari, segons es diu des de l’administració arbocenca.

Aquest informe és independent al que també és dura a terme per analitzar els possibles incompliments dels serveis mínims que s’han produït per part de l’empresa Prezero durant el període de vaga, la qual encara continua.

L’Ajuntament de l’Arboç recorda a la ciutadania, finalment, que retornarà la part proporcional de la taxa d’escombraries del període durant el qual el servei no s’ha desenvolupat amb normalitat. Aquest retorn es calcularà un cop finalitzi la vaga, o el contracte amb PreZero, per així poder saber el total de dies computables.

També et pot interessar

Comentaris

1336