L’Ajuntament d’Olèrdola aprova un pressupost de 6,1 milions per al 2025

25/11/2024 - 09:59h

Creix un 6,6% respecte el 2024 i destaca l’aposta pel suport a les entitats amb un increment de 15% per a les subvencions

Amb els vots a favor de les tres formacions que comparteixen el govern municipal (ERC, PSC i Impulsem Olèrdola) i el vot contrari d’ApO, dimarts al vespre el ple de l’Ajuntament d’Olèrdola va aprovar el pressupost municipal pel 2025, de 6.153.000 euros, que suposa un increment del 6’6% respecte l’aprovació inicial del pressupost d’aquest 2024. Fina Mascaró, alcaldessa i regidora d’Hisenda, exposava que una de les principals apostes que recull el pressupost és el suport a les entitats, amb un augment del 15% per a les subvencions a les entitats per mitjà del procediment de concurrència competitiva i un 10% en el cas de subvencions nominatives.

En el capítol dels contractes per prestar serveis es contemplen noves partides de bon govern per augmentar la transparència, així com l’increment de pavimentació i manteniment de via pública; i el manteniment de les càmeres lectores de matrícules. També es recullen augments pels nous contractes de les escoles bressol i per manteniment i conservació de jardineria. Les millores implementades en les lluminàries i les inversions en plaques fotovoltaiques permeten una reducció de consums.

El capítol d’inversions s’eleva a prop de 426.000 € i recull l’adquisició de parcs de calistènia, l’arranjament de la plaça Bosquina i del consultori de Sant Pere Molanta(que s’acabarà de finançar amb subvencions), així com la construcció d’un pou a Sant Pere Molanta. Per prudència es manté la partida de compra de terrenys de davant de l’Ajuntament per si finalment no es pot signar la compra aquest 2024.

En nom d’ApO, Lucas Ramírez considerava que tenint en compte les partides “sobredimensionades” i que per a inversions es podria dedicar el romanent de tresoreria, el pressupost podria ser de 5’6 milions d’euros, un 10% menys del que proposava el govern. Aquesta disminució ApO creu que es podria dedicar a “reduir pressió fiscal”.

També et pot interessar

Comentaris

1336