El Consell Comarcal del Baix Penedès aprova l’adjudicació definitiva del contracte de recollida i transport de residus
La voluntat del CCBP és que l’empresa guanyadora pugui començar a implantar el servei a partir de l’1 de gener de 2025.
La Junta de Govern del Consell Comarcal del Baix Penedès (CCBP) que es va celebrar aquest dimecres va aprovar definitivament l’adjudicació del contracte de recollida i transport de residus a les empreses Fundació Santa Teresa, pel que fa al lot 1, i Fomentos y Contratas el lot 2. Ara s’està treballant perquè aquest contracte entri en vigor el pròxim 1 de gener de 2025.
Aquest contracte, de més de 80 milions d’euros, tindrà una durada prevista de 10 anys i preveu la recollida selectiva de residus als municipis participants de tres maneres diferents: contenidors intel·ligents, recollida porta a porta o un sistema mixt, i preveu una millora substancial en el percentatge de recollida selectiva per complir amb la normativa europea.
El lot 1 adjudicat a l’empresa Fundació Santa Teresa preveu els serveis específics de recollida i transport de la fracció vegetal i voluminosos a demanda i estava reservat a centres especials de treball d’iniciativa social i a empreses d’inserció regulades.
El lot 2 adjudicat a l’empresa Fomentos y Contratas estableix el servei de recollida de residus que inclou: la recollida amb contenidors, recollida porta a porta, recollida a establiments comercials, recollida de residus generats en mercats, recollida de residus generats en esdeveniments i actes festius, recollida de residus abandonats, recollida d’oli, gestió de les deixalleries mòbils, neteja de contenidors, manteniment de contenidors, gestió de les deixalleries fixes, comunicació i educació ambiental.
L’adjudicació definitiva d’aquest contracte significa la finalització d’un procés de més de dos anys de treball de redacció i licitació per part del Consell Comarcal del Baix Penedès.