Cunit urgeix Renfe a ampliar el servei per evitar el col·lapse de l’R2 Sud durant les obres a Roda de Berà

L’estació de Renfe a Cunit (Foto: ACN)
01/10/2024 - 18:51h

L’ajuntament cunitenc demana que els trens regionals de Sant Vicenç de Calders parin a totes les estacions fins a Vilanova i la Geltrú.

L’equip de govern de l’Ajuntament de Cunit reclama a Renfe que ampliï el servei ferroviari al corredor sud per evitar el col·lapse que aquest dimarts ha viscut la línia de rodalies R2 Sud arran de les obres a Roda de Berà.

Bona part dels usuaris que han arribat en bus alternatiu a l’estació de Sant Vicenç de Calders procedents de Tarragona han optat per acabar el recorregut fins a Barcelona amb Rodalies en lloc del tren regional. Això ha fet que els trens arribessin a Cunit en hora punta gairebé plens i que a Cubelles (Garraf), la següent estació, ja no hi haguessin seients lliures.

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Cunit, Jaume Casañas, demana doblar el nombre de vagons i que els trens regionals amb destí a Barcelona parin a totes les estacions fins a Vilanova i la Geltrú, on l’oferta de transport és més àmplia.

Casañas ha apuntat que és “compensible” que molts usuaris procedents de Tarragona hagin pujat als trens de l’R2 Sud a Sant Vicenç de Calders degut a les presses del matí, “perquè segurament és el primer tren que han trobat i no han volgut esperar-se a la sortida del regional que els pertocava”.

Això ha omplert els trens de rodalies més del previst, de manera que a la parada de Cunit -la tercera del recorregut, després de les de Calafell i Segur de Calafell- els usuaris gairebé no podien pujar. A la següent estació, a Cubelles, el volum de passatgers pràcticament impedia el tancament de portes dels trens.

“Al tram entre Sant Vicenç i Cubelles mereixem que els trens vagin bé i els usuaris puguin seure”, ha reclamat Casañas. Per això ha sol·licitat formalment a Rodalies que dobli el nombre de vagons de cada expedició de l’R2Sud en hora punta. També demana que els trens regionals parin a Calafell, Segur, Cunit i Cubelles per ajudar a canalitzar el volum de passatgers d’aquestes estacions inicials.

Casañas ha dit que això resoldria part del col·lapse perquè els passatgers que pugen a Vilanova o a les següents estacions ja disposen de més servei de Rodalies, amb un tren cada 15 minuts. “Esperem poder garantir un servei digne”, ha ressaltat.

També et pot interessar

Comentaris