Castellet i la Gornal ja té el seu Pla Estratègic de Turisme pels pròxims 4 anys

15/04/2024 - 18:47h

L’estudi marca la millora dels camins i les vies de comunicació del municipi per tal de fomentar el cicloturisme i la mobilitat sostenible i destaca la involucració del sector privat com una de les claus de futur.

El passat 11 d’abril, a les Bodegues Pinord-Mas Muntanyans, va tenir lloc l’acte de presentació del Pla Estratègic de Turisme de Castellet i la Gornal que té com a objectiu principal definir el model turístic de Castellet i la Gornal per a potenciar les diferents activitats econòmiques vinculades al turisme i vertebrar una oferta sostenible i de qualitat. L’estudi ha estat realitzat gràcies al recurs tècnic de Planificació i gestió turística de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme atorgat dins el marc del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona (2023).

En aquest acte, hi van ser presents diferents agents turístics del municipi principalment cellers i allotjaments, tanmateix, veïns i veïnes del municipi van poder conèixer la proposta presentada per la consultora DECABA, empresa encarregada de desenvolupar l’estudi.

Xavier Revuelta, alcalde de Castellet i la Gornal, va obrir l’acte posant èmfasi a la necessitat de disposar d’una eina de planificació turística per tal de continuar apostant pel desenvolupament del municipi com a destinació, a la vegada que va destacar la importància que els agents turístics siguin un dels principals actors implicats, conjuntament amb l’administració pública. Tanmateix, l’alcalde va destacar com a acció proposada la millora dels camins i les vies de comunicació del municipi per tal de fomentar el cicloturisme i la mobilitat sostenible.

Tot seguit, el President del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Lluís Valls, va adreçar-se a les persones assistents tot exposant la situació actual de creixement turístic a la comarca i la importància de la implicació dels municipis per aconseguir del Penedès una destinació turística sostenible i de qualitat. També, Valls, va fer referència a la necessitat d’apostar per la sostenibilitat turística, econòmica i social.
El Pla està compost per diferents línies d’actuació les quals són la cooperació i treball en xarxa, la singularitat i identitat, les infraestructures turístiques i la digitalització i promoció, i per a cada àmbit s’ha treballat una proposta d’accions a dur a terme les quals seran aplicades per part de l’Ajuntament gràcies
a disposar d’una tècnica de turisme emmarcat en el programa del Servei de Tècnic de Turisme Compartit del Consorci de Promoció Turística del Penedès.

Finalment, a càrrec de Bodegues Pinord es va poder gaudir d’una degustació dels seus productes i gaudir de les vistes privilegiades que ofereixen el seu celler situat a Sant Marçal.

També et pot interessar

Comentaris