Denuncien la situació “insostenible” que es viu a l’Institut Intermunicipal de Sant Sadurní per la tasca de la direcció

03/04/2024 - 16:54h

CGT i la Intersindical demanen el cessament del director

Els sindicats CGT i la Intersindical han denunciat publicament l’actitud “autoritària” de la direcció de l’Institut Intermunicipal de Sant Sadurní d’Anoia que, segons ells, converteix en “insostenible” la situació al centre educatiu. Els dos sindicats acusen l’actual director, Sergi Badenes, de mantenir un “estil de lideratge poc democràtic i amb una manca de diàleg amb el conjunt del professorat”.

Els dos sindicats assenyalen en un comunicat que des la direcció s’ha instaurat un ambient laboral “molt negatiu” en el qual “la desconfiança i els menysteniment envers la feina d’una gran part dels treballadors són constants”. Critiquen, igualment, el comportament “autoritari i coercitiu” de la direcció.

Francesc Tàssies, delegat de la CGT a l’Alt Penedès, assenyala que “40 dels 100 treballadors del centre han presentat queixes i denúncies al respecte”. Tant la CGT com la Intersindical reclamen al departament d’Ensenyament que adopti mesures i que el director dimiteixi, o el departament el cessi de les seves funcions.

Angel Sagarra, secretari d’organització de la Intersindical, explica que “estem davant d’un cas evident de mala praxi professional i ens sorprén molt que el departament no s’hagi manifestat de cap manera quan s’ha exposat la problemàtica, tant per part nostre com dels mateixos treballadors”. Els sindicats diuen que “les coaccions a l’interior del centre són uns constant” i que l’actual director ja venia precedit de males experiències en d’altres centres educatius.

La CGT i la Intersindical posen l’accent en recordar que “la situació acaba perjudicant la qualitat de l’ensenyament que s’ofereix a l’alumnat i, per tant, els que acaben rebent les conseqüències són els nois i noies que estudien a l’institut”.

L’Institut Intermunicipal de Sant Sadurní d’Anoia, que té matriculats més de 500 alumnes, es va integrar a la xarxa de centres d’ensenyament de la Generalitat fa dos anys. Fins aquell moment, l’institut el gestionava la Mancomunitat de Municipis de l’Alt Penedès. Amb el canvi de titularitat, va arribar el nomenament del nou director. Des del centre educatiu no s’han pronunciat encara sobre les greus denúncies efectuades pels dos sindicats.

També et pot interessar

Comentaris

1336