80 escoles del gran Penedès avisen que viuen en situació “d’emergència educativa” i demanen recursos per revertir-ho

Imatge d’una escola vendrellenca.
14/03/2024 - 20:08h

Les direccions retreuen al Departament d’Educació una falta d’atenció a la inclusivitat i la diversitat que hi ha als centres.

Un total de 80 escoles públiques del Garraf, l’Alt i el Baix Penedès han presentat una carta al Departament d’Educació de la Generalitat per avisar que estan treballant en situació “d’emergència educativa” i per exigir que es destinin recursos per revetir-ho.

“Tenim un sistema públic que s’aguanta per la bona voluntat dels mestres i equips directius”, recull la carta adreçada a la consellera Anna Simó, lliurada aquest dijous al matí.

Els equips directius signants retreuen al Departament d’Educació que no estigui donant prou resposta davant la inclusivitat i la diversitat que hi ha als centres: “Ens trobem fent front als problemes d’avui amb els recursos de fa 25 anys”. Les escoles demanen una reunió a Simó per afrontar les seves peticions.

Al text, les direccions de les 80 escoles -al conjunt de les tres comarques n’hi ha 94- mostren a la consellera la seva “gran preocupació” pel panorama educatiu de Catalunya, tot lamentant que el sistema públic “no és capaç de fer front a les realitats de la societat actual i que hi ha a les aules”. Acusen el Departament de “saber-ho” però fer-ne cas omís.

En aquest sentit, a la carta consultada per l’ACN recriminen l’aprovació de la LEC el 2009 i del decret d’inclusivitat del 2017 per atendre la diversitat de les escoles, però “sense tot allò que es necessita”.

“El Departament sap que la societat ha canviat, que els reptes són nous, complexos i diversos, i que cal fer-hi front”, apunten, tot ressaltant que els “preocupa” especialment que “tot i saber la realitat que es viu a les escoles, s’incompleixin les lleis sistemàticament any rere any”.

Les direccions reclamen més diner públic per poder disposar de més docents, per abaixar les ràtios i per disposar de més especialistes, com logopedes, psicoterapeutes o infermeres “per fer front a les situacions complexes que hi ha a les escoles”. “Només així podrem atendre de manera digna i justa tot els infants”, reblen.

També et pot interessar

Comentaris