La festa major de la Bisbal del Penedès s’allargarà 10 dies i tindrà 3 nits joves


L’ajuntament bisbalenc fa públiques les actuacions previstes en el programa de la Festa Major 2024 i aprova un protocol per a la cercavila
L’Ajuntament de la Bisbal del Penedès ha fet públiques aquest dimecres les actuacions previstes en el programa de la festa major d’aquest 2024. La celebració tindrà una durada de 10 dies -amb actes del 9 al 19 d’agost- i inclourà tres nits joves, una nit de tributs, una tarda infantil, una nit de concert i ball, la tradicional diada castellera del 15 d’agost i moltes actuacions i activitats organitzades des de les entitats bisbalenques.
A més, aquest dimarts l’equip de govern bisbalenc va celebrar una reunió amb les entitats que participen en la festa per aprovar l’itinerari de la cercavila de la Festa Major i s’hi van fixar les dates de les activitats organitzades des de les entitats.
La Regidoria de Festes de l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès va organitzar la reunió per aprovar el Protocol de la cercavila de Festa Major. En aquesta reunió es va establir l’itinerari de la cercavila amb la logística de parades i punts d’aigua, així com l’ordre i la ballada final.
L’objectiu d’aquest protocol és garantir la qualitat de la cercavila, regular-ne la durada i facilitar el gaudi de tot el públic assistent, ja que, tal com ha explicat el regidor de Festes, Feliu Gil, “la cercavila és l’expressió de la cultura popular i tradicional i va a càrrec de les entitats de la nostra vila”.
Programa d’actes provisional
Quant a la programació de la Festa Major de la Bisbal del Penedès 2024, aprofitant aquesta reunió amb les entitats, l’Ajuntament de la Bisbal ha desvetllat la previsió provisional d’activitats, que inclou:
Divendres 9 i dissabte 10 d’agost: 24h de futbol sala; dimarts 13 d’agost: inauguracions d’exposicions, pregó i sopar al carrer; dimecres 14: cercavila, versots, correfoc, nit jove (amb els grups Verbena’m i Wasa Corporation); dijous 15, Diada de la Mare de Deu d’Agost: matinades, missa, cercavila, diada castellera i concert i ball amb l’Orquestra Selvatana; divendres 16: correfoc infantil i nit de tributs (tribut a Fito & Fitipaldis i Tribut a Lax’n’busto); dissabte 17: escacs a la fresca, sopar del Ball de Diables i Nit Jove (Figa Flawas i Ready To Rock); diumenge 18: Dàmaris Gelabert, nit de màgia i castell de focs; i dilluns 19 d’agost: Concert de gralla i nit trap (Flashy Ice Cream i Lo Puto Cat).
Quant al Protocol de la cercavila de la Festa Major aprovat, aquest estableix que la cercavila començarà amb una plantada al carrer Santa Cristina amb el passeig Lluís Companys. Els grups participants hi hauran de ser 15 minuts abans de començar i l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès repartirà ampolles d’aigua a les colles participants. L’ordre de sortida serà: 1r Ball de diables i diablons, 2n Colla Castellera de la Bisbal del Penedès – Bous, 3r Geganters i Grallers de la Societat i 4t Ball de Gitanes de la Bisbal del Penedès
L’itinerari serà: carrer Santa Cristina (amb actuació), pont de la Riba (amb actuació de la colla castellera), carrer Jacint Verdaguer -al davant de Cal Basté (actuació de tots els grups a excepció de la colla castellera), davant de l’Ajuntament (punt de refrigeri), al carrer Major, plaça Catalunya, avinguda Colom, carrer Llibertat, plaça Sant Jordi (actuació), carrer Major i actuació final d’un màxim de 10 minuts al davant de la Casa de la Vila (punt de refrigeri).