Creen una experiència virtual per promocionar el Penedès

12/12/2023 - 10:33h

Fins al 31 de gener la campanya ‘La teva aventura al Penedès’ vol promoure el territori com a destí enoturístic amb diferents propostes

Aquesta setmana s’ha presentat la campanya ‘La teva aventura al Penedès’, una experiència virtual que vol promoure el Penedès com a destí enoturístic donant a conèixer el seu paisatge, cellers, vins, gastronomia i cultura. ‘Volem seduir els catalans amb diferents propostes per descobrir el Penedès’, afirmava Xavier Lluch, president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès. I és que l’ens ha coordinat i liderat aquests iniciativa de promoció turística que gira a través del web www.aventurapenedes.cat o bé a través d’un codi que serà visible al collarí de les ampolles dels cellers, enoteques, botigues i restaurants que participen en la campanya i que formen part de La Ruta del Vi del Penedès. Hores d’ara ja hi ha més de quaranta empreses que s’ha afegit a una campanya que ha estat dissenyada per l’estudi Aquells nois tan simpàtics.

Fins a 15 càpsules

D’aquesta manera tothom que escanegi el codi QR o accedeixi a la pàgina web tindrà l’oportunitat de començar una aventura virtual acompanyant la protagonista del vídeo. Així, i de manera interactiva es podran anar prenent decisions en una aventura que el participant podrà escollir entre iniciar l’experiència en bicicleta o a peu amb tractor per les vinyes. A partir d’aquí podrà escollir fins a un total de 15 càpsules que el portaran per diferents espais del territori. Al final d’aquesta estada virtual l’espectador haurà pogut fer un tast pel paisatge i el territori, de les persones que hi viuen, el cuiden i l’estimen, dels seus vins i productes gastronòmics, entre d’altres.

Amb aquesta campanya el Consorci de Promoció Turística del Penedès vol viure una experiència innovadora, única i singular al consumidor de vi i escumosos del Penedès per tal que s’acabi materialitzant en una visita a la destinació origen d’aquest producte. ‘La teva aventura al Penedès’ es marca atraure nous consumidors joves als vins del Penedès i, alhora actuar com a reclam i aportar valor afegit als agents de la zona que esdevindran prescriptors de l’experiència incorporant el codi QR als seus productes o establiments.

Un projecte PECT

La campanya, impulsada pel Consell Comarcal de l’Alt Penedès, a través del Consorci de Promoció Turística del Penedès, ha rebut el suport la Generalitat de Catalunya. La iniciativa s’emmarca en el projecte d’especialització i competitivitat territorial (PECT) “Territori vitivinícola, innovació, sostenibilitat i saludable”.

Els PECT són iniciatives que impulsen els agents del territori i lideren les entitats públiques locals per promoure actuacions que contribueixin a la transformació econòmica del territori i tinguin un fort component d’innovació. En el cas de “Territori vitivinícola, innovació, sostenibilitat i saludable”, té com a objectiu assolir el lideratge qualitatiu i comercial dels vins tranquils i escumosos que es produeixen al Penedès, tot assegurant el valor afegit i el benestar social tant per als productors de la comarca com per als consumidors locals i internacionals. Aquest PECT es vertebra en tres eixos principals que garanteixen els pilars del desenvolupament de la comarca: la sostenibilitat ambiental, econòmica i social; el desenvolupament rural i l’equilibri territorial. El Consell Comarcal de l’Alt Penedès és qui lidera el projecte, juntament amb l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Penedès, la Fundació Parc Tecnològic del Vi (VITEC) i 9 socis participatius no beneficiaris. Així doncs, es tracta d’una estructura de composició mixta publicoprivada.

També et pot interessar

Comentaris

1336