El mercat per internet de raïm d’INNOVI mou més de 2,2 milions de quilos
S’han generat més de 70 connexions efectives entre cellers i viticultors
Després d’uns mesos d’intensa activitat, el Mercat Online de Raïm (MORA), impulsat pel clúster vitivinícola català INNOVI, ha aconseguit connectar amb èxit el món dels viticultors i els cellers en el mercat del raïm
Amb més de 120 viticultors registrats i gairebé 40 cellers participants, el MORA ha superat les expectatives.
Durant aquests mesos s’han publicat més de 150 ofertes per part dels viticultors, abastint unaàmplia gamma de raïm de qualitat, i s’han registrat més de 50 demandes per part dels cellers, fen palesa la creixen necessitat d’assegurar un subministrament adequat en aquest ant de sequera.
La temporada de verema ha estat marcada per la diversitat de varietats i quantitats de raïm ofertes als cellers. També cal destacar la implicació de 10 denominacions d’orígen diferents, sent les més prominents Penedès i Cava. La tercera opció més reclamada i ofertada ha estat la de ·denominació d’orígen no especificada”.
En total s’han ofertat més de 2,2 milions de quilos de raïm, destacant les varietats Macabeu i Parellada. Per la seva banda, les varietats més sol.licitades pels cellers han estat Macabeu i Xarel.lo.
D’aquests 2,2 milions de quilos, 1,2 milions han estat de raïm ecològic, 800 mil quilos de raïm de conversió i la resta s’ha repartit entre el raïm convencional i el biodinàmic.
La tendència és diferent, però, si la referència són els cellers que unicament handemanat dues tipologies de raïm, l’ecològic i el convencional, amb preminència del convencional. El MORA ha establert en aquest periode de temps 70 connexions efectives entre cellers i viticultors facilitant la negociació de 350 mil quilos.