Llibreria L’Odissea: “El volum de vendes en un sol dia és exagerat”

La responsable de l’establiment, Sílvia Mir, confia en uns bons resultats de vendes, tot i la incògnita d’un Sant Jordi en diumenge

Sant Jordi 2022 havia de ser el de la represa després de l’apatia dels dos anys anteriors a causa de les restriccions per la pandèmia, però l’any passat va ser la pluja la que va fer la guitza. La gent tenia moltes ganes de sortir a passejar, triar i remenar, comprar… De manera que les esperances de represa i de viure un Sant Jordi com els d’abans estan dipositades en l’edició d’enguany, amb la incògnita d’una diada en diumenge.
Aquesta esperança no és gens estranya, atès que totes les llibreries fan el seu agost en un sol dia d’abril. En el cas de la llibreria L’Odissea, de Vilafranca, el percentatge de vendes per Sant Jordi se situa entre un 25 i un 30% de la facturació de tot l’any. “El volum de vendes en un sol dia és molt exagerat”, confessa la responsable de l’establiment, Sílvia Mir, que explica que es tracta d’un dia en què “encara que no siguis lector, acabes comprant algun llibre”.


Des de L’Odissea, ja es té força clar que el gran triomfador en vendes serà, un any més, el periodista Jordi Bosch, que en aquesta ocasió presenta la novel·la 32 de març i ja se n’ha fet una bona provisió d’exemplars per no fer curt. Basant-se en les vendes d’anys anteriors, a L’Odissea ja n’ha arribat més d’un centenar, i el mateix passa amb altres noveŀles, candidates a tenir molta demanda. És el cas de Maggie O’Farrell i Kate Morton, que tenen nova novel·la per als seus incondicionals; Jordi Graupera i les seves reflexions sobre la seva vida als Estats Units i, en el terreny dels llibres infantils, es preveu l’inici del regnat d’un nou personatge, el Titó de TV3.
Sigui com sigui, les llibreries, explica Mir, tenen la guia que els arriba de les editorials, ja que cadascuna fa les seves apostes per uns títols determinats. En qualsevol cas, està clar que per Sant Jordi “tiren molt els mediàtics perquè els mitjans de comunicació ja s’encarreguen que així sigui”. I un altre públic fidelíssim per a la diada és l’infantil, que mai no falla perquè “no hi ha cap pare o mare que digui que no a un llibre per Sant Jordi”.
Mediàtics a banda, a L’Odissea coneixen bé la seva clientela: “Venem més llibres en català que en castellà, la novel·la històrica també funciona molt bé i venem també molt de fons de llibreria”.
A L’Odissea, explica Mir, sempre llueixen a l’aparador les novetats i els llibres més mediàtics, però a l’interior tenen un espai reservat per a les seves recomanacions: “Són llibres que ens hem llegit i que ens han agradat i per això els podem suggerir als lectors”.
La llibreria L’Odissea ja està a punt per a la gran festa major dels llibres, amb uns descomptes del 10% només el dia 23, tot i que molta clientela ja s’avança a les aglomeracions i adquireix els seus exemplars durant la setmana per no quedar-se’n sense.

També et pot interessar

Comentaris