Els busos de reforç cap a Barcelona no eviten les cues

En alguns moments del matí fins i tot hi ha passatgers que viatgen asseguts a terra per no esperar el servei següent

El reforç del servei d’autobusos entre Vilafranca i Barcelona no ha acabat de solucionar el problema de saturació de passatgers a les primeres hores del dia. La mesura, que va entrar en funcionament aquest dilluns, s’ha convertit en un pedaç capaç d’eixugar puntualment les cues a l’estació de Vilafranca però tot i així, els usuaris han de matinar més del compte si es volen assegurar un seient a l’autobús.

“Al bus d’avui a les 8 i 10 alguns dels que s’han quedat sense lloc han pujat igualment i han viatjat asseguts a terra”. És el testimoni d’una passatgera de la línia que explica que és habitual veure persones que prefereixen agafar igualment l’autobús sabent que hauran d’anar drets o seure a terra que no pas esperar el bus següent o, encara pitjor, viatjar en tren. Està clar que el tren s’ha convertit en l’última opció dels usuaris perquè “saps que si vas amb pressa, no arribes, i en canvi amb bus, si no trobes cap impediment a l’autopista, en màxim 50 minuts ets a Barcelona”.

El panorama als autobusos de tornada no és gaire millor i els que surten cap al migdia o primeres hores de la tarda “a la parada de Maria Cristina ja s’omplen” de manera que a les de Palau Reial i Zona Universitària “ja et diuen que va ple i alguns ni paren”.

El parer de l’empresa MonBus, que presta el servei entre Vilafranca i Barcelona, és radicalment diferent. Fonts consultades de l’empresa asseguren que disposen sempre d’un autobús de reguarda per si és necessari ampliar les places requerides, especialment en hores punta i que habitualment s’omplen, tot i que a partir de les 8 del matí algun dia “en l’autobús de reforç només han pujat tres passatgers”. MonBus considera que la situació excepcional que es viu aquests dies està ja en vies de normalitzar-se, un cop les intervencions que s’estan fent a la línea ferroviària amb les obres del corredor mediterrani no afectin directament el passatge de Vilafranca i comarca.

Des de l’Ajuntament, el regidor de Mobilitat, Aureli Ruiz, diu que té constància, pel que li han explicat diversos testimonis, que el problema de les aglomeracions persisteix i que està pendent de rebre la confirmació per poder convocar la comissió del transport municipal, que tindrà com a tema principal de debat la connexió en transport públic per carretera amb Barcelona. El mateix Ruiz, en roda de premsa dilluns, va xifrar en prop de 700, els usuaris que volen agafar un dels 8 busos programats entre les 6 i les 9 del matí.

També et pot interessar

Comentaris