L’Ajuntament limitarà la circulació i l’aparcament al centre de vehicles d’autoescola

L’objectiu és descongestionar les vies que travessen Vilafranca i reconduir el trànsit rodat per artèries perifèriques

Amb l’objectiu de pacificar el trànsit pel centre de la vila i prioritzar la circulació dels vianants per sobre dels vehicles, l’Ajuntament de Vilafranca vol incloure en l’ordenança de circulació la limitació de la circulació i l’aparcament de vehicles d’autoescola restringint el seu pas en les franges horàries del dia i zones que es consideren més conflictives. Aquest és un dels punts més rellevants de la modificació de l’ordenança de circulació que es portarà a l’aprovació inicial al ple de novembre aquest dimarts.

Els regidors de Mobilitat, Aureli Ruiz, i de Seguretat Ciutadana, Joan Manel Montfort, van explicar que per evitar retencions es restringirà la circulació al centre de vehicles d’autoescola entre les 8 i les 9 del matí i entre les 4 i les 6 de la tarda, coincidint amb les entrades i sortides dels centres educatius i estarà prohibida a les avingudes de Barcelona i Tarragona, avinguda de la Pelegrina i els carrers Amàlia Soler, Santa Clara, carretera de Moja i carretera d’Igualada. A més, estarà prohibit l’aparcament de vehicles d’autoescola durant tot el dia en aquests carrers i la circulació en un radi de 100 metres dels centres escolars. A parer de l’Ajuntament, aquestes vies han de ser “secundàries” i la circulació s’ha de reorientar cap a vies perifèriques, com ara el Balcó de les Clotes. D’aquesta manera es confia aconseguir “una ciutat més amable i amb millor qualitat de vida”, ja que amb la reducció de trànsit hi haurà menys emissions de diòxid de carboni. A més, també es prohibeixen les pràctiques d’estacionament per als vehicles d’autoescoles, entre les 8 del matí i les 9 de la nit en aquestes mateixes zones. 

En aquest sentit, l’Ajuntament té la intenció d’ampliar el nombre de places d’aparcament dissuassori a la perifèria i les places d’aparcament de llarga estada, que arribaran a les 500, mentre que no hi ha previsió d’eliminar places d’aparcament de rotació al centre. Aureli Ruiz va recordar que a Vilafranca hi ha al voltant de 19.000 vehicles censats i prop de 25.000 places d’aparcament tant en superfície com en edificis i soterrats. Tot plegat està ja previst dins del Pla de Mobilitat de Vilafranca, que també fa referència a les àrees de càrrega i descàrrega, que en un futur funcionaran a través de la reserva mitjançant una aplicació.

Un altre dels punts que inclou la modificació de l’ordenança de circulació és la regulació de la circulació de vehicles de mobilitat personal, com ara els patinets. En aquest sentit, s’especifica que són vehicles i com a tals han de circular per la calçada, han de disposar d’assegurança i d’una fitxa tècnica del vehicle. A més els conductors han de ser majors de 14 anys, han de portar casc , llum i timbre i només poden circular amb un únic ocupant. La modificació de l’ordenança deixa la porta oberta a crear un registre de patinets, que seria d’inscripció voluntària, buscant l’utilitat sobretot en cas de robatori.

Finalment, amb la modificació de l’ordenança de circulació s’adapta la velocitat de circulació per les vies urbanes a 30 km/hora i no a 50 km/hora com fins ara i les sancions per motiu de trànsit s’adaptaran a la normativa estatal. Una darrera modificació serà incloure dins l’ordenança la prohibició d’aparcar en un gual, fins i tot si el vehicle és del propietari d’aquest gual. La sanció implica multes de fins a 200€.

La modificació de l’ordenança es portarà demà a aprovació al ple del novembre i l’equip de govern preveu un suport majoritari a aquest punt.

També et pot interessar

Comentaris