Sant Llorenç d’Hortons escull entre set propostes dels pressupostos participatius

06/07/2022 - 19:00h

Fins al 17 de juliol es pot votar de manera presencial o via telemàtica per un dels projectes

Ja està obert el període de votació dels projectes validats dels Pressupostos Participatius 2022, corresponent a la fase 5. Poden votar presencial o telemàticament, tots els majors de 16 anys i que s’hagin empadronat a Sant Llorenç d’Hortons abans de l’1 de gener de 2022. Per votar presencialment s’haurà d’anar a les oficines de l’Ajuntament en horari de 8 a 14 hores de dilluns a divendres, i també de 16 a 19:30 hores els dilluns a la tarda. Per votar telemàticament es podrà fer a través de qualsevol dispositiu electrònic amb connexió a internet des d’aquest enllaç.

El termini de votació finalitzarà el diumenge 17 de juliol i, mentrestant, la ciutadania podrà votar la seva proposta preferida, podent-ne seleccionar un màxim de tres.

Aquesta fase arriba després que el 3 de juliol finalitzés la fase de publicació de les propostes presentades, just després de la de validació dels projectes presentats-la número 3-, quan els serveis tècnics municipals van revisar les 15 propostes presentades, i van descartarar aquells projectes que no complien els criteris establerts en les bases dels pressupostos participatius. Finalment, les propostes que se sotmeten a votació de la ciutadania són 7.

Els projectes acceptats són els següents:

1)     Millora del Casal de la gent gran: realització de diverses actuacions de millora de l’equipament (reforma de l’espai de baix, porta corredissa, pintura de parets, instal·lació d’aire condicionat, nova il·luminació, etc.) i adquisició de material informàtic per crear una sala d’ordinadors. Cost aproximat: 10.000€.

2)     Panells lluminosos d’informació: instal·lar punts d’informació municipal repartits pel municipi, mitjançant pantalles led, per tal d’informar amb rapidesa al ciutadà i deixar de gastar paper, tinta i hores dels empleats municipals per fer i repartir les bustiades. Cost aproximat: 15.000€.

3)     Millora dels patis de l’escola Pau Casals: actuació per donar continuïtat al projecte “El pati que ens agradaria” iniciat a l’escola el curs 2016/2017. Amb aquesta actuació es vol donar resposta a les peticions fetes pels diferents sectors de la comunitat educativa, fent del pati de l’escola un espai més confortable, segur, dinàmic, natural i obert a tothom. Cost aproximat: 15.000€

4)     Millora del pati de l’escola bressol: actuació per transformar el pati de l’escola bressol en un jardí ple de propostes on els infants puguin experimentar, manipular, saltar i moure’s en total llibertat i gaudir al màxim de l’entorn. Cost aproximat: 10.000€:

5)     Reordenació de la circulació al nucli urbà de Sant Llorenç d’Hortons: atès que s’ha reorganitzat el trànsit d’ençà que el carrer Major és de vianants, es proposa realitzar un estudi de reordenació de la circulació al nucli per tal de millorar-ne la mobilitat. Cost aproximat: 5.000€

6)     Arbrat al carrer Ernest Lluch: el carrer Ernest Lluch és una de les principals vies que connecta el poble, el Pàmpol i les Vinyes. A partir de la primavera, i fins a la tardor, a les hores de sol, aquesta connexió es fa molt difícil perquè no hi ha cap espai amb ombra. Així doncs la proposta passa per plantar-hi arbres. Cost aproximat: 10.000€.

7)     Aplicació mòbil municipal: disseny i programació d’una aplicació mòbil municipal que serviria com a mitjà de comunicació entre l’Ajuntament i els ciutadans. Cost aproximat: 15.000€.

Els Pressupostos Participatius 2022

La primera fase dels Pressupostos Participatius va començar el 14 de març, i es tracta d’una iniciativa que el consistori ha posat en marxa per primera vegada a la història del municipi i que permetrà a la ciutadania decidir com gastar una part del pressupost públic, que en aquest cas correspon a 15.000 euros, IVA inclòs.

Aquesta primera fase, la d’impuls i difusió, consistia en la creació d’un grup de treball format de manera mixta per representants de la ciutadania i dels partits amb representació a l’Ajuntament.  Des de dilluns 4 d’abril i fins l’1 de maig va estar en marxa la fase de presentació de les propostes, on la participació estava oberta a qualsevol persona, entitat o empresa ubicada al municipi que presentés durant el període de selecció un projecte que suposés un benefici col·lectiu per al poble.

Seguidament, es va obrir la fase de validació de les propostes, en la que els serveis tècnics municipals van revisar les 15 propostes presentades, i van descartar aquells projectes que no complien els criteris establerts en les bases dels pressupostos participatius. El 27 de juny va començar la fase 4, la de publicació dels projectes presentats, que va durar fins el 3 de juliol, i actualment està en marxa la fase de votació dels projectes.

Posteriorment arribaran els resultats de la votació i l’execució de les propostes, a la fase 6. Els resultats es comunicaran a la ciutadania mitjançant la pàgina web de l’Ajuntament i les seves xarxes socials. En aquest moment, es crearà un grup de seguiment -format pel grup de treball que es constitueix a l’inici del procés més els proposants dels projectes definitivament escollits, si així ho volen- que haurà de donar compte, periòdicament, de l’execució del projecte escollit per la ciutadania fins a la seva finalització.

La darrera fase, la setena, és la de valoració del procés, on es realitzarà una avaluació del procés dels Pressupostos Participatius i de cadascuna de les seves fases amb l’objectiu d’establir què ha funcionat i què es pot millorar de cara a properes convocatòries. En aquesta fase hi participarà l’equip tècnic i una representació de l’equip polític i de la ciutadania.

També et pot interessar

Comentaris