El Terramar vol seguir consolidant el públic territorial

Joan Ramon Rodríguez, codirector del festival. (FOTO: ESTER FONT)
26/05/2022 - 20:14h

El festival s’allargarà del 28 de juliol al 13 d’agost amb la fita de recuperar la normalitat postpandèmia

Fins fa un parell d’anys, quan algú sentia el nom Terramar pensava en una de les zones de Sitges més pròximes a la costa. Ara, la paraula ha pres un nou significat. Terramar és sinònim de cultura, de bona gastronomia, i de paisatge idíl·lic. Que hagi arrelat aquest nou ideari és mèrit del Festival Terramar, que des de fa cinc anys vesteix l’estiu sitgetà amb la presència d’algunes de les figures musicals més destacades del panorama internacional i nacional.

Amb la pandèmia de la Covid ja superada –si més no, sota control– el festival s’ha proposat aquest any recuperar la normalitat i continuar consolidant la proposta, sobretot, entre el públic de proximitat. “L’any passat, el 65% de les persones que ens van visitar eren de proximitat. Abans de la pandèmia això no passava. Creiem que el festival ha agafat bé a la Vegueria”, assegura Joan Ramon Rodríguez, codirector del festival.

Les xifres avalen la teoria de Rodríguez. De les més d’onze mil entrades que ja s’han comprat per als concerts d’enguany (en total se’n posaran 32.000 a la venda) del Terramar, més del 35% les han adquirit veïns del Gran Penedès. “Molts són repetidors d’edicions anteriors, que valoren positivament l’experiència de 3600 que ofereix el festival”, apunta Joan Ramon Rodríguez, convençut que l’objectiu del festival ha de ser continuar ampliant territori penedesenc.

El Terramar té un pressupost de 1,7 milions d’euros, dona feina a 200 persones (el 70% dones) i té uns 40 proveïdors del territori.


Experiència global

La qualitat de la proposta d’espectacles –que enguany inclou 14 artistes–, juntament amb el paisatge paradisíac dels renovats jardins Terramar o l’oferta gastronòmica de proximitat que proposa el festival, són els puntals d’una iniciativa que ha sabut diferenciar-se de la majoria de festivals que s’organitzen a Catalunya durant l’estiu. “Estem aconseguint que la marca Terramar sigui reconeguda arreu”, declara Rodríguez.

Com és habitual, els grans noms de la música i el teatre actual es barrejaran també amb artistes emergents del Garraf, que portaran fins al Village del Terramar dansa o microteatre, entre d’altres, just abans dels concerts de gran format. L’aforament dels espectacles d’aquest 2022 s’ha ampliat fins als 2.000 o 2.500 assistents, i com a novetat el festival inclourà una actuació per al públic familiar (El Pot Petit) i una de teatre (Carles Sans, del Tricicle).

A més, s’ha creat una nova entrada –el Ticket Village Experience– que permet, a part de l’entrada, gaudir de l’experiència gastronòmica del Terramar. Les entrades per als concerts estan a la venda al web festivaljardinsterramar.com.

El Terramar té un pressupost de 1,7 milions d’euros, dona feina a 200 persones (el 70% dones) i té uns 40 proveïdors
del territori.

També et pot interessar

Comentaris