L’estació de Vilafranca estarà reformada el gener i durant el 2023 serà nou punt de sortida dels trens cap a Tarragona

20/05/2022 - 13:40h

Les obres de millora posaran el punt i final a una provisionalitat que s’allarga des de 2004

La reforma integral de l’estació de Renfe de Vilafranca, amb un pressupost de 2,7 milions d’euros, va començar l’octubre de l’any passat i estarà enllestida el gener de 2023. Així ho ha afirmat el president de RENFE, Isaías Táboas, durant una visita a l’equipament en la que ha estat acompanyat per l’alcalde de la ciutat, Pere Regull, el tinent d’alcalde, Francisco Romero i la directora de Rodalies, Mayte Castillo.

Els treballs que estan en marxa durant aquests mesos transformaran completament el baixador vilafranquí que es troba en situació de provisionalitat des del 2004, quan es va soterrar la via. El projecte contempla la conservació de l’edifici històric de l’estació mantenint la façana i les marquesines, que formen part del catàleg de protecció del patrimoni i construïnt una ampliació del vestíbul. Igualment, hi haurà un passador que creuarà la instal.lació i que permetrà unir la plaça de l’Estació amb el carrer Comerç. A més, hi haurà dos nous ascensors, escales i rampes que comunicaran el vestíbul i la part superior del recinte amb la zona d’andanes que també viuran una reforma.

Per altra banda, l’alcalde Pere Regull ha avançat que el juliol de 2023 començaran les obres d’ampliació de les vies mortes de l’estació. Aquesta millora estructural permetrà que el baixador de la capital de l’Alt Penedès es pugui convertir, quan ho aprovi la Generalitat, en punt d’inici de rodalies Tarragona. D’aquesta manera, els usuaris que vulguin viatjar fins la capital tarragonina en tren, ja no hauran de fer cap mena de transbordament com passa actualment. Les noves vies mortes faran possible, igualment, millorar la connexió amb el Vallès amb la implantació de nous recorreguts.

L’alcalde Pere Regull s’ha mostrat satisfet tant del desenvolupament de les obres de reforma de l’estació com de les novetats que tindrà Vilafranca l’any que ve com a nou punt de sortida de rodalies Tarragona. Regull ha recordat que “estàvem en situació de provisionalitat des del 2004 i teníem una estació que no complia les necessitats bàsiques d’un equipament del segle XXI. Ara ho estem solventant”.

Per la seva banda, el president de RENFE, Isaías Táboas, ha assenyalat que “una inversió de 2,7 milions d’euros com la que estem duent a terme a Vilafranca és molt rellevant. Estem parlant d’un projecte de gran rellevància que, a més, soulciona un problema que s’arrossegava des de fa molt de temps”.

També et pot interessar

Comentaris