Cicloturisme, la gran aposta del Penedès per atreure visitants

28/02/2022 - 13:10h

El territori treballa en la redacció d’un pla de mobilitat ciclable per connectar les comarques de la vegueria

El Penedès s’ha convertit els darrers anys en un referent pel que fa al turisme. Fa més de dues dècades, el territori va ser el primer de l’Estat espanyol a posar en marxa una Ruta del Vi –ara ja en són 33 arreu d’Espanya–, i des d’aleshores els projectes i propostes per atreure nous visitants no han parat de créixer.

Aquesta setmana, el Consorci de Promoció Turística del Penedès ha donat a conèixer el pla d’accions per a aquest 2022, que engloba una bona colla d’activitats innovadores i una clara aposta per recuperar el turisme internacional perdut durant les restriccions de la pandèmia, i per potenciar les visites del públic familiar.

Un dels esquers que el Consorci vol fer servir per seduir aquests visitants és el cicloturisme. La ruta Penedès 360, que s’ha desenvolupat els darrers mesos amb l’ajuda de fons europeus FEDER, ja va posar fa temps la mirada en aquest tipus d’activitats, i ara es vol fer un pas més per potenciar les propostes lligades al turisme en bicicleta. La més destacada és la redacció d’un pla de mobilitat que ha de servir per crear xarxes que connectin les quatre comarques de la vegueria Penedès, amb rutes transitables sobre dues rodes.

Tal com va apuntar Xavier Lluch, president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès (CCAP) en la presentació del Pla d’Accions pel Consorci per aquest 2022, està previst que la proposta prengui forma els pròxims mesos.

“Hem d’aconseguir mantenir el Penedès en l’imaginari de la gent i recuperar les visites prepandèmia”, va assegurar el president del Consorci, el torrelavitenc Ramon Riera, destacant aquesta clara aposta pel turisme de proximitat. “Hem de seguir fent feina pel turisme nacional, però anar recuperant de mica en mica els visitants de fora”, va afegir.

Per assolir-ho, la regidora de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca, Dolors Rius, va assegurar dijous en la presentació del pla d’accions, que cal que el territori continuï anant a l’una. “El treball conjunt és molt important per tornar a les xifres de visites d’abans de la pandèmia”, va apuntar Rius, destacant la sostenibilitat i la digitalització com dues eines fonamentals per obtenir-ho.

Núria Sala, directora del Consorci, va reconèixer que la pandèmia “ha passat factura al Penedès”, però va destacar la “bona capacitat d’adaptació i reacció” dels agents turístics del territori per adaptar-se al nou escenari. Les àrees d’autocaravanes, els wine bars o els Miravinya han estat un dels grans reclams del territori, que aquest any aposta per augmentar la promoció i la comunicació per arribar a més públic.

Entre els principals objectius del Penedès hi ha el d’augmentar les visites de públic familiar, un dels que més demanda està generant en l’era post Covid. “És un tipus de viatger més respectuós i responsable”, va explicar dijous Sala, assegurant que l’oferta de salut i benestar serà una de les que liderarà l’ocupació aquest any.

Nova pàgina web

Una de les vies que el Consorci farà servir per difondre les seves activitats és la nova web que l’ens va estrenar el passat mes de gener. El portal, “més accessible i seductor que l’anterior”, inclou més d’una setantena de pàgines base i diferents apartats en què es pot obtenir informació de l’oferta turística més segmentada. Entre ells destaca el de turisme de reunions, un dels atractius que el Penedès vol potenciar també aquest any, més encarat a trobades de petit format.

El nou web ja acumula una oferta de més de 80 activitats dels diferents agents del territori, moltes d’elles enfocades al turisme sostenible. “La sostenibilitat de la destinació és un compromís ineludible”, van assegurar des del Consorci. Actualment, ja hi ha 60 empreses i entitats del Penedès que compten amb la certificació Biosphere de la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç, i l’objectiu és ampliar la xifra en els pròxims anys.

També et pot interessar

Comentaris