ERC pregunta al Ministeri de Foment sobre l’estat dels trens de l’R4

28/10/2021 - 11:25h

El partit republicà presenta al Senat una bateria de dubtes sobre el pas del ferrocarril per l’Alt Penedès

“Defensarem els interessos de Vilafranca on calgui, al ple i a Madrid”. Amb aquest posicionament Esquerra Republicana ha presentat al Senat una bateria de preguntes adreçada a la ministra de Foment i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, membre del PSC, sobre l’estat de la R4 i del pas de mercaderies per Vilafranca amb totes les problemàtiques que provoca.

Mirella Cortés, portaveu republicana al Senat apunta que “els trens són claus per la vertebració del territori i amb l’estat actual de la R4 no es dona un servei acceptable als milers d’usuaris de Vilafranca”. Davant les constants problemàtiques el passat setembre el grup municipal d’Esquerra es va reunir a Madrid amb dirigents d’ADIF per tal de situar les greus problemàtiques que pateixen veïns i veïnes (sorolls, esquerdes i vibracions). Cortés afegeix que “és imprescindible i ho hem comprovat que cal acabar el cobriment de la via i tancar així aquesta ferida urbanística de la ciutat”. La senadora republicana apunta que “el corredor mediterrani és imprescindible, però cal que es faci d’acord amb el pas de viatgers, no contra els viatgers”.

Les preguntes a la ministra del PSC s’afegiran a la que Esquerra Republicana ja va fer al març passat sobre les vibracions, sorolls i esquerdes que els trens de mercaderies provoquen. Ara hi afegeixen preguntes relacionades amb el cobriment de la via, les propostes per resoldre el pas de mercaderies per Vilafranca amb l’Eix Transversal Ferroviari com a iniciativa, l’estat de l’estació de Renfe i els problemes crònics dels ascensors, l’estat del mapa de sorolls que havia d’analitzar la incidència del pas de mercaderies i la demanda de l’estació de trens regionals a Vilafranca. Una bateria de preguntes que han de demostrar si Vilafranca és important pel govern de l’Estat.

Traspàs de rodalies

Per la seva banda Pere Sàbat, portaveu dels republicans a l’Ajuntament, destaca la necessitat que Vilafranca tingui una estratègia compartida sobre l’àmbit dels trens “què és el que defensem des de la ciutat per afrontar un dels reptes més importants per la pròxima dècada”. En aquest sentit reitera la necessitat d’una voluntat per part del govern de JXV-PSC d’acordar amb tothom aquest àmbit i destaca el que podria ser “un punt d’inici” en aquest objectiu amb el consens que es va generar al Ple gràcies a una moció d’Esquerra que reclamava el traspàs de rodalies amb tots els recursos necessaris per prestar el servei, l’aposta per l’Eix Transversal Ferroviari i que es reclami en els pressupostos de l’Estat espanyol l’impuls de l’estació de trens regionals. Uns eixos que Sàbat qualifica “d’estratègics” i que han de significar un pas endavant per la ciutat.

Abandonament de les estacions

La senadora Cortés també ha estat a Gelida i a Sant Sadurní d’Anoia on s’ha reunit amb l’alcaldessa Lluïsa Llop i l’alcalde Josep Maria Ribas. Llop posa de manifest l’abandonament sistemàtic que Adif i el govern espanyol han fet de la R4 i de les estacions per exemple amb el fet que l’ascensor de Gelida fa anys que no funciona, fet que impossibilita que persones amb mobilitat reduïda puguin fer ús de l’estació.

Ribas lamenta que Adif encara no hagi presentat un projecte de reforma de l’estació de Sant Sadurní, un projecte al que s’havien compromès i que “ningú ha vist”. Les dues alcaldies remarquen a més a més, els retards constants i la mala comunicació de les línies, fet que dificulta la mobilitat dels usuaris que han d’enllaçar amb altres trens, com per exemple anar a la Universitat Autònoma.

També et pot interessar

Comentaris