Gelida es posiciona contra l’incivisme usant el sentit de l’humor

Presentació de la campanya contra l’incivisme a Gelida. FOTO: AJUNTAMENT
23/06/2021 - 18:00h

El municipi posa en marxa la campanya “El millor que et pot passar…” per lluitar contra les accions incíviques detactades a la vila

Gelida, com la majoria de municipis de l’Alt Penedès, ja fa temps que s’ha d’enfrontar a l’incivisme. Carrers bruts o mal ús dels sistemes de reciclatges són algunes de les problemàtiques que registra el municipi, que ara ha decidit plantar cara a aquestes accions amb una mica d’humor.

Aquest dimarts al vespre l’ajuntament va presentar la campanya “El millor que et pot passar…”, una iniciativa que s’ha ideat per conscienciar els gelidencs de la importància de mantenir un comportament cívic, però també amb la finalitat de “fer posar la cara vermella als que no ho fan bé”, ha explicat el regidor de Serveis, Santi Gracian.

La proposta, creada per l’artista local Marta Espinach, té com a protagonista una família de cinc membres i la seva mascota: dos joves que insisteixen als adults a fer les coses bé; els pares que sense mala intenció, per mandra o presses, provoquen situacions incíviques; una àvia esbojarrada que peca de massa sorollosa i un gos que és espectador de les peripècies familiars.

Tal com ha explicat Gracian, la campanya està pensada perquè tingui una durada d’un any, aproximadament, durant el qual s’establiran tres fases d’execució en què es plantejaran els principals problemes d’incivisme detectats al municipi i es generaran impactes informatius sobre cadascun d’ells: mobilitat responsable, soroll, mal ús dels contenidors i paperers, pintades, excrements de gossos, vandalisme i millora de la recollida de la fracció orgànica.

Una de les idees més trencadores de la iniciativa són les figures de foam que s’han creat amb la imatge dels protagonistes de la campanya que s’instaŀlaran en tots els edificis municipals de la vila, i també en les principals celebracions que es duen a terme al municipi.

“Hem volgut fer una campanya innovadora, que trenqui amb els esquemes habituals”, ha explicat Gracian, destacant el to d’humor que la caracteritza.
A més de la imatge de la família protagonista de la iniciativa, al llarg de l’any s’han programat diferents xerrades i tallers per conscienciar de la importància del civisme al municipi. Se’n faran a les escoles i instituts, i algunes adreçades a diferents coŀlectius.

“Aquesta campanya és molt important, volem que la gent s’impliqui i necessitem a tothom perquè això funcioni i fem plegats de Gelida el poble que tots volem”, va afirmar el regidor en la presentació de la campanya.

També et pot interessar

Comentaris