El camí entre Torrelavit, Sant Pere i Cabrera d’Anoia es convertirà en carretera

Un dels camins arranjats
10/06/2021 - 12:03h

La Diputació de Barcelona ha presentat als alcaldes afectats que també arranjarà les vies que van de Moja a Daltmar i de les Cabanyes a Pacs

La Diputació de Barcelona actuarà en els camins de Can Ros, de Moja a Daltmar i de les Cabanyes a Pacs, que actualment són de titularitat municipal, en la primera fase del Pla Zonal de la xarxa de carreteres locals a la comarca de l’Alt Penedès.

D’acord amb el Pla, el camí de Can Rosa, d’1,58 km de llargada, es transformarà en carretera de la xarxa local, i en els altres dos s’hi efectuaran obres per millorar la seva seguretat i el seu manteniment, a partir d’ara, anirà a càrrec de l’ens provincial. En conjunt, els tres camins tenen una longitud de 7,68 km i una inversió prevista de 2.198.000 euros.
Igualment, tres projectes més del Pla zonal de carreteres de la Diputació de Barcelona, juntament amb el calendari d’actuacions, han estat presentats aquesta setmana pel diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, acompanyat del president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch, als alcaldes dels municipis beneficiaris.

Camí de Can Ros
El projecte més important per inversió a realitzar és el camí de Can Ros, que comunica Sant Pere de Riudebitlles amb les urbanitzacions Can Formiga, Can Formiga, Carrer del Bessó i Can Ros a Cabrera d’Anoia.
Aquest vial de 1,58 km s’incorporarà a la xarxa de carreteres locals que gestiona la Diputació, que passarà a tenir el codi B-5412, després d’haver-hi invertit 1,46 milions d’euros. D’acord amb el calendari previst, les obres començaran el primer trimestre de 2024.

De Moja a Daltmar
La segona actuació és el camí de Moja a Daltmar, de 3,80 km, que enllaça els nuclis de Moja i Daltmar, al terme municipal d’Olèrdola, i amb el camí AP-001 servint al trànsit intermunicipal que des de Daltmar vol accedir a Vilafranca del Penedès i a la xarxa bàsica. Per a aquesta actuació hi ha prevista una inversió de 460.000 euros. Les obres s’iniciaran el segon trimestre de 2023.

De les Cabanyes a Pacs
Finalment, la tercera actuació és el camí de les Cabanyes a Pacs, de 2,30 km, amb una actuació prevista per millorar-ne la seguretat de 276.000 euros.
Aquest camí està inclòs a la futura xarxa comarcal prevista al Pla d’Infraestructures de Transport de Catalunya (PITC) de titularitat de la Generalitat de Catalunya.

Per aquest motiu el camí no es transforma en carretera dins el marc del Pla Zonal, ja que els estàndards requerits són els propis d’una carretera de la xarxa comarcal i forma part d’una actuació més global planificada per Generalitat

En la presentació d’aquesta primera fase de camins del Pla zonal de carreteres, el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació, Pere Pons, ha celebrat aquestes actuacions, ja que a banda de les inversions que es realitzaran, el manteniment d’aquests camins ja no serà a càrrec del municipi sinó de la Diputació.

Pere Pons ha recordat que “mantenir en bon estat els camins requereix una inversió molt elevada i per això, des de la Diputació hem impulsat aquest pla per alliberar els municipis en mantenir uns camins que pel trànsit que suporten i pel servei que realitzen, son propis de carreters”.

El diputat també ha recordat que “el Pla Zonal és un projecte potent de planificació de la xarxa viària local que no s’actualitzava des de feia 80 anys, el que feia necessària una actualització de la xarxa viària”.

També el president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch, ha expressat la seva satisfacció per aquestes actuacions, recordant que l’elecció d’aquests vials va ser una decisió acordada pels alcaldes de l’Alt Penedès, atenent les necessitats de les diferents propostes que en el seu moment es van posar sobre la taula. En aquest sentit, Lluch està convençut que la selecció dels camins va ser una bona elecció per les necessitats de mobilitat de la comarca.

Les Cabanyes no accepta la proposta de millora sense un detall de les actuacions

L’alcalde de les Cabanyes, Agustí Vallverdú, explica que ell, de moment, no ha acceptat la proposta de millora de la via que afecta al seu municipi plantejada per la Diputació. Vallverdú apunta que valoren el canvi de criteri inicial que volia transformar la via en una carretera per, finalment, convertir-la en un camí més segur.

Però ha apuntat que han demanat el detall de les actuacions de millora en la seguretat i, com que encara no se’ls ha facilitat aquesta informació, no volen donar el seu vistiplau a la proposta, motiu pel qual s’han emplaçat a una altra reunió.

Vallverdú apunta que vol evitar que el camí es converteixi en una carretara de facto i sigui “una primera pedra” d’una connexió entre la carretera Sant Marti i la BV-2127 que comporti un increment de la circulació molt més gran del que pot assumir el municipi, fet que perjudicaria els veïns.

També et pot interessar

Comentaris