L’Ajuntament de Calafell recorrerà al projecte de protecció acústica de la via del tren d’Adif

14/04/2021 - 10:18h

Des del consistori es tem que el projecte del gestor de ferroviàries aixequi una barrera visual que separi el municipi en dos

L’Ajuntament de Calafell presentarà al·legacions al projecte de proteccions acústiques a la via del tren, que pretén tirar endavant Adif. Es tem que l’actuació edifiqui una barrera visual entre els dos costats de la via, i des del govern municipal es reclamen mesures acústiques que tinguin un impacte reduït i siguin molt menys perjudicials.

Des de l’Ajuntament es queixen que l’empresa d’infraestructures ferroviàries no ha informat de l’actuació projectada, en concret del tipus de protecció, ja que als municipis sols ha notificat el projecte d’expropiacions.  “Sabem el que sabem per l’expropiació, que és el que hem recorregut, però estem preocupats. Nosaltres i els altres municipis afectats pel projecte, que va de Tarragona a Cunit”, explica l’alcalde de Calafell, Ramon Ferré.

“La via ja separa en dos el nostre municipi i només faltaria que ara ens hi aixequessin un mur de Berlín al bell mig”, apunta Ferré, de forma descriptiva. L’alcalde avança que “caldrà lluitar per evitar el que podria ser una barbaritat”. I afegeix: “Reduir el soroll provocat pel pas dels trens no és mala cosa, però no pot fer-se a qualsevol preu. Estem reclamant altres mesures que minvin el soroll”.

El projecte pertany a la segona fase dels plans contra el soroll en els grans eixos ferroviaris. Més concretament, correspon a l’actuació en la línia convencional de la costa mediterrània entre Tarragona i Cunit. En la segona fase actual, aquests plans s’han d’implantar en tots els trams ferroviaris que superin els 30.000 trens l’any.

Adif elabora uns mapes estratègics de soroll, que identifiquen punts de la xarxa ferroviària susceptible de millorar la seva qualitat acústica. A partir d’aquí, es redacten els plans d’acció, amb les mesures correctes.

També et pot interessar

Comentaris