Aquest 8-M s’ha presentat una nova associació de dones al Vendrell

Les tres impulsores de Dones amb Iniciativa del Vendrell.
09/03/2021 - 08:00h

Dones amb Iniciativa del Vendrell neix a partir de l’impuls de Gracia Caraves, Jerusalem Torra i Ros Ensenyat

Aquest dilluns, 8 de març, s’ha donat a conèixer la nova entitat Dones amb Iniciativa del Vendrell, una nova associació sense ànim de lucre que sorgeix d’un grup de dones del municipi del Vendrell: Gracia Caraves, presidenta; Jerusalem Torra (secretària) i Ros Ensenyat (tresorera).

L’objectiu és el de promoure i facilitar la participació de la dona en tots els àmbits de la vida social del Vendrell: cultural, laboral, social, polític, associatiu, sanitari i empresarial.

La nova entitat s’ha donat a conèixer a les xarxes socials a través del hashtag #Vendrellenca i afirma que vol la col·laboració de totes les dones per “aconseguir una societat més justa i solidària a través de l’organització o el suport a activitats culturals i socials. I fer-ho al mateix temps potenciant el sentiment de pertinença al Vendrell”.

Dones de tots els àmbits

Un dels trets distintius de Dones amb Iniciativa del Vendrell és el seu perfil heterogeni, ja que la formen dones de diversos àmbits i professions: treballadores socials, comerciants, empresàries, emprenedores, sanitàries, advocades, professores, psicòlogues, cooperants, activistes, dependentes, mestresses de casa, etcètera.

Moltes d’elles ja pertanyen a diverses entitats del municipi vendrellenc. 

La nova associació s’implicarà en tots els temes i projectes que afectin el dia a dia de la societat vendrellenca i vol esdevenir un interlocutor actiu davant l’Ajuntament del Vendrell i la resta d’actors de la capital del Baix Penedès.

Per fer-ho possible, la nova entitat impulsarà activitats assistencials, de sensibilització, assessorament i orientació en l’opinió pública de problemes concrets com ara la promoció laboral, sociocultural i de la salut.

També vol crear un fòrum de debat on les dones puguin participar en aquelles qüestions que més preocupen, elaborant propostes i alternatives.

Precisament el proper mes d’abril, si l’evolució de la pandèmia ho permet, Dones amb Iniciativa del Vendrell reunirà a diverses membres a la platja vendrellenca per tal de recollir notes amb demandes i propostes. D’allí sortiran les primeres activitats i iniciatives per tirar endavant.

La nova associació de dones es promourà a través del marxandatge -amb samarretes i altres elements-, gràcies al disseny de la imatge que ha anat a càrrec de la dissenyadora Sandra Charmes.

També et pot interessar

Comentaris

1336