La defensa de la sanitat pública i de la vegueria, eixos dels comuns al Penedès
També consideren prioritari un Pla d’Acció per a la reconversió de l’activitat socioeconòmica al Penedès que garanteixi activitat productiva sostenible
Els candidats d’En Comú Podem, Ramon Arnabat i Arantxa Molina, han presentat aquesta setmana les propostes del partit per al Penedès i han afirmat que una de les primeres actuacions del nou govern de la Generalitat ha de ser avançar en la materialització de la vegueria Penedès per permetre una participació més activa del territori en la planificació.
Cal, en paraules d’Arnabat, “desplegar els serveis Territorials de la Generalitat al Penedès, bàsicament els de Salut, Educació, Afers Socials, Treball i Família i Territori i Sostenibilitat. I no de la forma en què ho han fet ERC, Junts i PdCAT, en què han dit una cosa al Penedès i han fet una cosa ben diferent al Parlament”. Arnabat ha recalcat també que cal “agilitzar tot el procés de redacció i de participació del Pla territorial Parcial del Penedès, per tal que aquest 2021 estigui plenament desenvolupat”.
Per la seva banda Arantxa Molina ha destacat la necessitat d’aplicar un pla d’inversions destinat a les nostres comarques “que tenen un gran dèficit d’infraestructures i una incidència molt greu en l’atur i la desocupació bàsicament juvenil”. Un dèficit també, segons Molina, “que es detecta també molt especialment en l’àmbit sanitari, tant en l’atenció primària com en l’hospitalària”.
Així, Arnabat i Molina han coincidit en la necessitat de potenciar l’Atenció Primària, de la reconversió en centre sociosanitari l’hospital de Sant Camil, de l’ampliació de serveis a l’hospital del Vendrell i, sobretot, d’”aconseguir un servei de transport públic sanitari que pugui enllaçar tots els municipis amb els diferents hospitals”
La millora de les infraestructures de mobilitat és, a parer d’Arnabat, una qüestió prioritària, sobretot en la relació amb la Regió Metropolitana de Barcelona i amb l’àrea Reus-Tarragona. Finalment també han parlat de com s’ha de garantir un Pla d’Acció “coparticipat entre la vegueria, la Generalitat i l’Estat, per la reconversió de l’activitat socioeconòmica al Penedès que garanteixi la transformació, la innovació i la implantació d’activitat productiva d’economia sostenible, especialment al sector vitivinícola”.


