El rebost solidari de Vilafranca atén 875 famílies, 310 més que el mes de febrer

Imatge d’arxiu del rebost solidari
14/05/2020 - 09:05h

L’Ajuntament de Vilafranca ha activitat un Pla de Contenció Social per donar resposta a les necessitats dels col·lectius més vulnerables

En dos mesos, s’han repartit gairebé 17.000 àpats a persones amb necessitats especials, s’ha atès 875 famílies al Rebost Solidari i s’ha contactat i fet seguiment de 460 persones majors de 85 anys, entre moltes altres mesures.

L’alcalde Pere Regull i el regidor de Drets Socials, Ramon Zaballa, agraeixen el gran esforç i la bona feina portada a terme per part de l’equip tècnic i a la ciutadania que s’ha bolcat mostrant una solidaritat sense precedents.

La situació provocada per la pandèmia de la Covid-19 i l’estat d’alarma decretat per fer-hi front ha comportat una situació d’emergència social i sanitària que ha afectat a moltes famílies, sobretot les més vulnerables.

Algunes de les situacions a les quals l’Ajuntament de Vilafranca ha donat resposta des de l’Àrea de Serveis a les Persones i en especial des dels serveis de la regidoria de Drets Socials, han estat el confinament de les famílies o la impossibilitat de fer-ho per part dels transeünts o rodamóns, l’afectació de l’aturada laboral i les seves conseqüències en els ingressos familiars, sobretot en aquelles persones de treball temporal o d’economia submergida, l’aïllament social en el que s’han trobat persones sense xarxa familiar, principalment gent gran considerada de risc, o les tensions relacionals provocades en el si de les famílies com a conseqüència de les moltes hores de convivència i en especial en habitatges de dimensions reduïdes.

Des del primer moment d’aplicació de l’estat d’alarma, els serveis municipals van dissenyar un pla de contenció que donés resposta satisfactòria a les necessitats emergents o prèvies que la nova situació comportava. Unes necessitats canviants dia a dia en funció de l’evolució de la pandèmia i de les instruccions donades per les autoritats sanitàries.

La prioritat de l’Ajuntament de Vilafranca ha estat donar una resposta ràpida des dels Serveis Socials a les urgències que arribaven de la ciutadania. Segons Ramon Zaballa, tinent d’alcalde de l’Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social, l’objectiu de totes aquestes actuacions ha estat “donar una resposta adequada al conjunt de la ciutadania i, en especial, als col·lectius més vulnerables per tal de garantir a les persones el benestar i unes condicions de vida dignes”.

Ramon Zaballa ha detallat “unes xifres que parlen per si soles”.

En aquests gairebé dos mesos:

  • 875 famílies han estat ateses pel Rebost Solidari, amb un increment de 310 famílies respecte al mes de febrer. També s’ha dotat de 14.000 euros extres els 70.000 euros anuals que l’Ajuntament aporta al Rebost per a la compra d’aliments.
  • S’han repartit 16.685 àpats.
  • S’han obert 58 expedients nous de Serveis Socials.
  • S’han reobert 206 casos antics.
  • S’ha contactat amb 460 persones majors de 85 anys.
  • Les activitats de Gent Gran han mantingut actives a 145 persones a través de les classes virtuals o atencions telefòniques.
  • S’ha prestat servei d’atenció personal a 150 persones i d’atenció domèstica a 248 persones grans.
  • L’equip tècnic de les comissions socials ha estat assessorant a 318 famílies.
  • Els serveis d’inserció socioeducativa han atès 73 infants i adolescents.
  • La mitjana d’atencions telefòniques diàries als Serveis Socials i Gent Gran ha estat de 90 trucades.
  • S’han atès 54 casos d’urgència.
  • S’ha intervingut en 5 conflictes d’habitatge.
  • S’han atès 17 persones sense llar entre el Centre Abraham i la casa rural de Cal Xarxinet.
  • S’han distribuït als centres sanitaris 5.000 protectors facials, 3.000 bates i 2.000 mascaretes confeccionades per 90 persones voluntàries.
  • S’han derivat 28 persones a entitats amb projectes de voluntariat actiu.

El tinent d’alcalde i regidor de Drets Socials, Ramon Zaballa, ha volgut també fer un sincer agraïment “a tot l’equip tècnic pel gran esforç que estan fent i també a la ciutadania que ha mostrat la seva solidaritat treballant de manera altruista i incansable per donar resposta a les necessitats que han anat sorgint”.

Per cloure, l’alcalde Pere Regull ha assenyalat que “de forma coordinada, l’equip de govern ha treballat incansablement per fer front a la difícil situació. Primer, en la fase de contenció des del principi de l’estat d’alarma, per tal de garantir els drets bàsics,  i després, amb el pla de xoc aprovat per tot el consistori i per al qual el proper ple decidirà la quantitat que s’hi pot assignar del pressupost vigent. En tercer lloc, haurem de fer un replantejament de tota la planificació que teníem per aquesta legislatura per prioritzar la reactivació social i econòmica de la vila”.

També et pot interessar

Comentaris