Les obres del corredor tallaran a l’estiu l’R4 entre Martorell i el Penedès

Operaris d’Adif treballant a l’alçada de Martorell on s’està implantant des de l’estiu passat l’ample de via internacional | ACN
Xavi Gonzàlez
20/02/2020 - 16:51h

El consistori vilafranquí aprova dues mocions que demanen la millora del transport en tren i bus i un baixador d’alta velocitat a la comarca

“Ara es triga més per arribar en tren a Barcelona que fa trenta anys”. Aquesta va ser una de les frases introductòries que va utilitzar el regidor republicà Pere Sàbat durant el ple d’aquest dimarts a l’Ajuntament de Vilafranca. I ho va fer a l’hora de defensar la moció que ERC va presentar (i que es va aprovar per unanimitat de tots els grups) demanant la millora del transport en tren i bus al Penedès. I va afegir encara més preocupació quan va explicar que a partir de la tardor entri en funcionament el túnel de Martorell, cosa que farà que els trens de mercaderies circulin amb més freqüència per l’R4. El sentit de la moció passa per demanar que s’adopti la mesura de doblar les freqüències de pas d’aquesta línia al Penedès renovant així l’acord del ple del 16 d’octubre del 2018 que anava en aquesta direcció. A la mateixa moció es demanava també una xarxa de busos intercomarcals que uneixi les diferents capitals de la vegueria Penedès. En definitiva, el que buscava la moció era reclamar una millor mobilitat en direcció a Barcelona i Tarragona.

PUBLICITAT

Adif treballa des de l’estiu passat en les obres d’implementació de l’ample de via internacional entre les poblacions de Castellbisbal i Martorell, una infraestructura imprescindible per desplegar el corredor mediterrani. La complexitat d’aquestes obres obligarà aquest estiu a tallar entre tres i quatre mesos l’R4 de Rodalies entre Martorell i el Penedès, precisament quan la línia registra menys usuaris, per poder fer les millores previstes al túnel que travessa el nucli urbà de Martorell. Des d’Adif s’explica que de moment s’està planificant tota la mobilitat que provocarà aquest important tall i que s’està treballant perquè molesti al mínim possible els usuaris de la línia R4.

Una estació intermodal d’alta velocitat a Vilafranca

Una altra moció que es va debatre al plenari i que tractava temes de mobilitat i infrastructures va ser la que va presentar Junts per Vilafranca, que demanava un baixador d’alta velocitat a Vilafranca. Aureli Ruiz la va defensar aclarint d’entrada que la moció no diu on caldria ubicar-la (a dins o a fora de la vila), però que en tot cas el que es busca és que Adif realitzi els estudis pertinents per saber la viabilitat que alguns dels trens regionals Avant que passen per Vilafranca poguessin fer parada a la capital penedesenca i així, de retruc, descongestionaria l’Àrea Metropolitana de Barcelona, on els índexs de col·lapse ja fa anys que posen l’accent en actuacions per solucionar aquest fet, i l’estació del Penedès seria una de les solucions. VeC i ERC –que va posar una esmena a la totalitat de la moció que no va tirar endavant– es van abstenir, i la CUP va ser l’únic grup que va votar-hi en contra. En aquest sentit, el regidor cupaire Noel Viñas va argumentar el vot contrari dient que “el que cal és millorar les freqüències i el servei de rodalies”. “Ens preocupa molt que el projecte sigui un altre pla per escapçar encara més el nostre territori”, va afegir. El vot de Junts per Vilafranca, PSC i Ciutadans va fer aprovar la moció.

PUBLICITAT

Abans de debatre la moció es va donar la possibilitat d’expressar-se públicament a Núria Pérez, membre de SOS Penedès que, en la seva intervenció, va demanar al consistori deixar sobre la taula la moció en qüestió, extrem que no es va donar.

També et pot interessar

Comentaris