La nova variant de Vallirana porta llum, i algunes ombres, a Subirats

Fa quinze dies es va registrar un accident en un dels encreuaments de l’n-340. FOTO: PERE GUBI
07/02/2020 - 06:05h

Mentre que els comerços es mostren satisfets de la major afluència de públic, l’increment del trànsit fa perillar la seguretat

Només tres mesos han fet falta per confirmar que la nova variant de Vallirana serà un gran tema de debat a Subirats. Mentre que els comerços d’Ordal estan contents amb la major afluència de públic que reben des que es va posar en servei la nova infraestructura, entre alguns veïns –i també a l’Ajuntament– no para d’augmentar la preocupació per la manca de seguretat de la carretera.

Fa dues setmanes, tres persones van perdre la vida en un accident al massís d’Ordal en el que s’ha convertit en el primer accident mortal de l’any en el tram de l’N-340 que uneix Ordal i Vilafranca. Aquest, malgrat tot, no ha estat l’únic xoc que s’ha registrat des de l’1 de gener en aquesta infraestructura, que en només 30 dies del que portem de 2020 ja acumula 12 víctimes, més del 25% de les que hi va haver en tot el 2019 (40 en total).

Segons dades del Servei Català de Trànsit, l’any passat no hi va haver cap mort en accident en aquest tram de la via, tot i que sí que se’n van registrar dos amb ferits greus. El 2019 també hi va haver 29 accidents amb víctimes, i aquest 2020 ja se n’acumulen 6. També és remarcable que en només un mes hi hagi hagut 9 ferits lleus, mentre que al llarg de tot l’any passat se’n van sumar 38.

Les xifres posen en relleu una de les reivindicacions històriques d’aquest municipi, que fa anys que reclama millores en una infraestructura on les darreres dècades s’han invertit molt pocs recursos. “No passen més coses de miracle”, ha dit l’alcalde de Subirats, Pere Pons, remarcant que l’equip de govern es va reunir amb responsables del Ministeri de Foment per trobar una solució a la problemàtica.

“El nou govern sap que els darrers anys no s’ha actuat amb coherència en aquesta via, i són conscients que s’hi han d’invertir diners”, ha explicat el batlle. Pons creu que és urgent solucionar sobretot els punts negres que hi ha a l’N-340, que es concentren als tres nuclis per on travessa la carretera (Ordal, Cantallops i Avinyó Nou), i als encreuaments cap a poblacions com Sant Sadurní i Sant Pau d’Ordal o el polígon de la Masia a Sant Cugat Sesgarrigues.

“L’augment del trànsit no ha fet més que agreujar un problema que fa anys que arrosseguem. Calculo que cada dia passen entre 2.000 o 3.000 vehicles més per aquest tram, i això fa que la seguretat disminueixi”, ha dit el batlle.

Pere Pons ha dit que aquest no és només un problema que pateix Subirats, sinó que ha de ser tot el territori el que vagi de bracet en la demanda de millores. “Ara mateix, aquesta és la porta d’entrada més econòmica cap a Barcelona, i és tan ràpida com l’autopista, però no és gens segura. I això no només ens afecta a nosaltres”, ha assegurat l’alcalde.

“Ja fa massa dies que dura, això. Fins que no tinguem un ensurt dels grossos no es farà res. I aleshores ja no hi serem a temps”, ha lamentat Pons.

Del que sí que s’ha mostrat molt satisfet és de la bona rebuda que l’augment de trànsit ha tingut al nucli d’Ordal. Aquesta zona havia viscut molts anys del gran volum de vehicles que hi passaven, però la construcció de l’AP-7 i la crisi econòmica la van fer caure en l’oblit.

Ara sembla que el territori recupera l’esplendor de dècades enrere, i Pere Pons assegura que els comerciants han notat un augment de visitants. “Ordal i Avinyó Nou tornen a fer la funció d’àrea de servei. Molts conductors hi fan una aturada en el seu camí, sobretot els viatgers de llarg recorregut, i això vol dir que requereixen serveis”, ha explicat l’alcalde.

També et pot interessar

Comentaris