El Penedès ampliarà la xarxa d’autocaravanes aquest 2020

Presentació del pla d’accions d’enoturismePenedès a Vinseum. FOTO: FÈLIX MIRÓ
Eva López
01/02/2020 - 14:00h

EnoturismePenedès presenta el pla d’accions d’enguany, en què destaca la intenció de sumar nous espais a les 12 àrees existents

El Consorci de Promoció Turística del Penedès ja ha assentat les bases per garantir que la feina feta aquest 2020 sigui un èxit. Ho ha fet teixint un detallat pla d’accions que l’ens ha presentat aquest dijous a Vinseum i que inclou tota mena de propostes per seguir promocionant el Penedès arreu del món.

Les línies de treball per les que aposta EnoturismePenedès aquest any són molt similars a les del 2019, amb el turisme esportiu i el d’autocaravanes com a principal plat fort. De fet, dues de les actuacions que es preveuen al llarg d’aquest any van encaminades a reforçar l’arribada d’aquest tipus de visitants.

La primera és la previsió d’ampliar la xarxa d’autocaravanes que es va inaugurar oficialment el passat mes de novembre, i que actualment compta amb 12 espais. Tal com han apuntat des d’enoturismePenedès l’objectiu és que més municipis sumin àrees a les ja existents –n’hi ha que ja han fet la petició, com Gelida–, i que també s’incloguin en la xarxa algunes empreses privades.

PUBLICITAT

Actualment ja hi ha cellers i productors de la zona que ofereixen als viatgers la possibilitat d’allotjar-se a la seva finca, un fet que afavoreix la comunicació directa amb el turista.

L’altra actuació destacada per aquest 2020 és la segona edició de la Penedès 360 Challenge, que tindrà Font-rubí com a seu. La primera es va fer al Pla del Penedès i va comptar amb una molt bona afluència de públic. Això ha fet que EnoturismePenedès aposti per aquesta activitat, i més enguany, que se celebra l’Any del Turisme Esportiu.

La gran novetat que ha presentat EnoturismePenedès per aquest any és el canvi de la marca turística, amb una imatge creada per l’estudi vilafranquí Ladysenyadora. Tal com han apuntat des del consorci, la nova marca “mostra la diversitat turística del Penedès, i compleix amb els objectius marcats, entre els quals destaquen: la solidesa de la marca i la unificació en l’estil de comunicació”.

PUBLICITAT

Feina conjunta
A l’acte ha intervingut el president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Ramon Riera, qui ha destacat la importància de treballar coordinats amb el sector privat. A més ha posat sobre la taula el repte que té el consorci per cercar els recursos i finançament, per poder generar infraestructures turístiques a la destinació que ofereixin un bon servei al visitant i també al resident. “Un desenvolupament que porti el Penedès a ser una destinació turística amb valors, compromesa i sostenible”, ha dit Riera.

El president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès Xavier Lluch, per altra banda, ha fet valdre els projectes vinculats amb el turisme que està duent a terme el Consell Comarcal sota el marc de Fons europeus FEDER i plans de foment.

En aquest sentit ha apuntat que hi ha un nombre destacat d’accions de senyalització i revalorització recursos patrimonials i naturals, així com projectes vinculats a la sostenibilitat, com el Life Clinomics, que també incorporen l’eix turístic dins les seves línies d’actuació, i que treballen coordinament amb el Consorci.

També et pot interessar

Comentaris