Junts pel Penedès aposta per un baixador d’Alta Velocitat a Vilafranca

Xavi Gonzàlez
28/01/2020 - 09:58h

Presentarà una moció en aquesta direcció a tots els ajuntaments de la Vegueria i al Parlament de Catalunya

Aquest dilluns, a les portes de l’estació de RENFE de Vilafranca del Penedès, Junts pel Penedès ha realitzat una roda de premsa per presentar una moció que presentaran a tots els municipis de la Vegueria per demanar un Baixador d’Alta Velocitat al Penedès.

Des del partit es reclama al Ministeri de Foment que pugui iniciar els estudis per tal que Vilafranca pugui disposar d’aquesta infraestructura i pugui donar servei a tota la Vegueria amb un radi d’influència de mig milió d’habitants i en una ubicació perfecte al costat de l’AP-7 i la C-15.

PUBLICITAT

Un baixador intermodal que permeti la interconnexió entre Alta Velocitat, Regionals, Rodalies, Bus Express i cotxe privat. Concretament la moció es basa en els següents punts:

  1. Un servei de Regionals Avant, i d’alguns serveis de Llarg Recorregut (els que tinguin més demanda en franges horàries estratègiques per al servei) a la regió del Penedès (500.000 habitants)
  2. Aquest fet suposaria tenir un accés a l’Alta Velocitat a una població de més de 5.000.000 habitants a menys d’una hora de la mateixa estació, una massa critica d’ús del servei considerable que garantiria la pertinència i la sostenibilitat del servei.
  3. Potenciaria la intermodalitat del transport públic, amb la possibilitat de combinar, rodalia, regionals, AVANT, Llarg Recorregut i xarxa autobusos regionals i comarcals.
  4. El retorn d’una infraestructura a un territori molt penalitzat pel pas d’infraestructures en ell en els últims 50 anys i que no han tingut retorn cap al mateix territori.
  5. Descongestionaria l’Àrea Metropolitana de Barcelona, on els índexs de col·lapse ja fa anys que posen l’accent en actuacions per solucionar aquest col·lapse, i l’Estació del Penedès seria una acció sobre aquest tema.
  6. Proposar l’Estació del Penedès com l’estació perifèrica de Barcelona quan entri en servei el Bypass del Vallès.
  7. Impuls a les activitats econòmiques i al turisme. Activitats econòmiques que posarien en valor l’estratègica localització d’aquest territori, i un impuls a les potencialitats turístiques del territori situat entre Port Aventura i la marca Barcelona, conjuntament amb les pròpies potencialitats enoturístiques (La primera regió en Visites de l’estat).
PUBLICITAT

A la roda de premsa hi eren presents el diputat al congrès Genís Boadella que portarà la moció a Madrid i l’alcalde de Vilafranca del Penedès i delegat de la Vegueria, Pere Regull, que ha posat en valor la localització de la nova estació. També hi era present el preident del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch. Finalment, el responsable de partit a la Vegueria, Jaume Casañas, ha defensat que la implementació de la moció suposarià una millora de la mobilitat al territori i milloraria la qualitat de vida de tots els penedesencs i penedesenques. Al mateix temps Junts pel Penedès obra la moció a tots els partits del Penedès i espera rebre el suport de tots els partits per fer d’aquesta moció una moció del territori.

A la roda de premsa, Jaume Casañas, va comparar el projecte de Vilafranca, amb municipis com Calatayud i Guadalajara, una població inferior al Penedès i disposen d’un baixador d’Alta Velocitat, “no demanen res impossible”, va dir.

De la seva banda, Pere Regull, va anar més enllà demanant que alguns AVE també es poguéssin aturar a la futura estació de regionals de Vilafranca. “Aquest fet afavoriria tota la mobilitat en una àrea d’afectació de mig milió d’habitants i de retruc descongestionarien l’entrada a Barcelona en vehicle ara que la capital està treballant per la reducció d’entrada de cotxes per la contaminació. A Madrid ja saben de què va”. L’alcalde vilafranquí es va referir a que el Ministeri de Foment en el seu moment va rebre una al·legació dels ajuntaments de Vilafranca, Tarragona i Reus en demanada d’una línia d’interconnexió de l’AVE a la zona de la Granada perquè hi poguessin fer parada els trens AVE. D’altra banda també va explicar la demanda que les rodalies Tarragona tinguéssin sortida a Vilafranca en comptes de l’Arboç, una proposta que en el seu moment el conseller Rull i que en una reunió amb el Departament de Territoria abans del Nadal passat “em van dir que això tiraria endavant aquest any”. L’altra tema pactat també amb la Generalitat seria la connexió amb un bus Express que connecti Vilafranca amb la zona Universitària del Vallès. “Aquest és un altre tema que vam pacter i espero que es compleixi”, va cloure Regull.

També et pot interessar

Comentaris