Calafell replantejarà la recollida de residus dels establiments comercials i de restauració

10/01/2020 - 11:12h

Comença una campanya per incrementar el reciclatge i corregir un seguit de problemàtiques del servei

L’Ajuntament de Calafell està replantejant el servei de recollida de residus dels establiments comercials i de restauració. Aquest servei es dóna, amb un sistema de porta a porta i en totes les fraccions excepte el plàstic, a les zones amb més activitat econòmica del municipi, l’illa de vianants de la Platja i el Port de Segur, però presenta un seguit de mancances i problemes que es volen resoldre.

La qüestió de fons són els baixos índexs de reciclatge que té el municipi, fins a dotze punts per sota de la mitjana catalana. I això, tot i els avanços aconseguits en els darrers temps. “Calen actuacions a tots nivells, especialment en els grans generadors de residus”, explica el tinent d’alcalde d’Ecologia Urbana, Aron Marcos.

Però el procés que s’ha posat en marxa aquesta setmana vol atacar altres problemàtiques, com els horaris de la recollida en el sector comercial, el mal ús dels contenidors ordinaris del carrer i la mala imatge que dóna, fins i tot el frau que es produeix… “Tanmateix, la nostra voluntat és orientar i col·laborar, i no tant fiscalitzar, amb la intenció de millorar la prestació d’aquest servei, incrementar el reciclatge i solucionar els problemes”, diu Marcos.

Per recollir les opinions i demandes dels establiments comercials i de restauració, es farà una enquesta a tots els locals de l’illa de vianants de la Platja i del Port de Segur. Els establiments rebran dues visites. Una primera, a càrrec d’educadores socials que els informaran d’aquesta campanya.I la segona, la visita pròpiament dita de l’equip d’enquestadors. Tot el personal va identificat.

Els resultats d’aquesta campanya s’usaran també per al replantejament general del servei de recollida de deixalles i de neteja viària que l’Ajuntament vol fer, tot aprofitant que els contractes externalitzats acaben properament. El de neteja, aquest mateix 2020. El de recollida, durant 2021. Segons el tinent d’alcalde d’Ecologia Urbana, “els contractes estan del tot desfasats i no responen a la realitat actual del municipi”. Marcos precisa que “cal dissenyar de nou aquests serveis de dalt a baix, al marge de quina sigui finalment la fórmula de prestació”.

També et pot interessar

Comentaris