La nova variant de Vallirana entra en funcionament aquest dimarts

Imatge d’aquest dilluns de la variant de Vallirana. FOTO: ACN
Eva López
05/11/2019 - 12:55h

La infraestructura permetrà als vehicles que usen l’N-340 per desplaçar-se fins a Barcelona fer-ho amb més rapidesa i comoditat

Les cues a l’N-340 al seu pas per Vallirana (Baix Llobregat) ja són història. Aquest dimarts obre al pas aquesta infraestructura llargament reclamada, que no només millorarà el dia a dia dels valliranencs, sinó també de tots els usuaris d’aquesta carretera estatal.

Amb l’entrada en funcionament de la nova variant s’evitarà el pas diari de més de 19.000 vehicles pel centre del municipi del Baix Llobregat, que fa més de 30 anys que demanen una solució per les llarges cues que es formen dins el nucli urbà. Amb l’elimimació del col·lapse també es veuran beneficiats els conductors penedesencs, que tenen en l’N-340 l’única via alternativa a l’AP-7 de pas gratuït.

PUBLICITAT

La nova variant de Vallirana també s’intueix com un bon revulsiu per als veïns d’Ordal, a Subirats, un nucli que va fer créixer la seva economia al voltant d’aquesta carretera. Amb la millora de l’accés dels penedesencs a l’autopista es va veure molt reduït el nombre de vehicles que passaven pel municipi, i alguns dels comerços de la zona van haver de tancar. Ara, la millora, podria fer augmentar un 30% els vehicles que passen per Ordal cada dia, arribant fins als 23.000.

Com és la nova variant?
La longitud total de la nova variant és d’uns 3 quilòmetres, amb dues calçades de dos carrils per sentit, i la majoria del tram discorre pel nou Túnel de Vallirana. El traçat comença en una rotonda sobre la N-340, a l’entrada del nucli urbà de Vallirana, arribant des del Port de l’Ordal, i finalitza a l’enllaç amb Cervelló oest de la B-24.

Les obres han tingut un cost de 176 milions d’euros.

També et pot interessar

Comentaris