Rap amb segell vendrellenc en un anunci d’assegurances

Ismael Muñoz ‘Zim’, Mora Gimeno i Nerea Bassart. Fotos: TGC i Lluís Camell.
11/07/2019 - 11:27h

El rapper Ismael Muñoz ‘Zim’ composa un anunci per a Zurich en el que també hi canten les penedesenques Mora Gimeno i Nerea Bassart

Des del mes de juny i fins a final de juliol, a tota Espanya es pot veure i escoltar un anunci de l’empresa d’assegurances Zurich en el qual hi surt un rap compost per l’ocasió pel rapper vendrellenc Ismael Muñoz, conegut artísticament com a Zim.

El mateix Muñoz posa veu en un terç de la cançó on també hi participen dues noies del Baix Penedès: la cantant de Sant Jaume dels Domenys Nerea Bassart, darrerament més popular pel fet de participar en l’últim disc del grup vendrellenc Lax’n’Busto; i la vendrellenca Mora Gimeno. Tots tres posen la veu a un clip protagonitzat visualment per un actor i dues actrius.

Per encàrrec
Ismael Muñoz, de 33 anys i que es dedica a la música d’estil rap des que era adolescent, ha explicat al 3d8 que va rebre un encàrrec de l’agència de publicitat The Lovers per fer una cançó per a un anunci de Zurich. El director dels vídeos és Edgar Lledó.

“Em van demanar de fer un rap per a la part principal d’un espot on Zurich es volia dirigir principalment a joves de 16 a 20 anys i que han d’ingressar per primer cop al món laboral o bé continuar els seus estudis”, explica d’entrada Ismael Muñoz, del qual no podia sortir la imatge en vídeo “perquè era massa gran pel públic al qual es dirigeix l’anunci”.

Em van demanar que parlés de l’empoderament de la dona i de la incorporació dels joves al món laboral”

Ismael Muñoz ‘Zim’

“Zurich volia que els joves sàpiguen que l’empresa els pot assessorar per fer una FP dual i em van demanar que parlés de l’empoderament de la dona i de la incorporació al món laboral”, continua explicant el rapper Zim, que també comenta que “havia de fer un rap que es pogués separar en 3 blocs de 20 segons, cadascun parlant d’un tema, però mantenint una coherència en tota la cançó sencera d’un minut”.

El músic vendrellenc va fer una primera versió que als promotors de l’encàrrec no els va satisfer perquè van trobar la música “massa agressiva”, però la segona composició ja va ser la definitiva.

L’anunci amb la veu d’Ismael Muñoz ‘Zim’
L’anunci amb la veu de Mora Gimeno
L’anunci amb la veu de Nerea Bassart

Dues noies
A Ismael Muñoz també li van comentar de posar dues veus femenines i va suggerir-los alguns noms “entre els meus contactes”. El resultat final ha estat la presència de Nerea Bassart, l’única cantant professional que va esmentar el rapper, i Mora Gimeno, triada per l’equip de l’anunci entre les diverses opcions. I han fet 3 espots de 20 segons, amb una veu diferent cadascun, però que es poden unir en un anunci sencer d’un minut de durada.

La part sonora de l’anunci per a Zurich es va enregistrar durant un dia al domicili d’Arturo Torres del Vendrell, que té l’estudi Sputnik amb el guitarra dels Lax’n’Busto, Pemi Rovirosa. Posteriorment, l’agència publicitària The Lovers va gestionar l’enregistrament del videoclip. En el conjunt de la campanya on s’ha emès, principalment a les xarxes socials i en emissores de ràdio, s’ha reproduït més de 51.000 vegades només a través del canal YouTube.

“Se’m fa estrany veure cantar algú amb la meva veu, però estic content del resultat final”, explica Ismael Muñoz, que conclou: “Quan em truquen per temes com aquest, intento ser honest en tots els aspectes i en aquest cas se’m respecta la meva creació i el rap en general com a estil”.

Abans d’aquest treball per a Zurich, el rapper Zim del Vendrell havia fet ja altres espots publicitaris per a la Generalitat, amb un anunci de la vaca cega; Rai-ban i Logitech, entre d’altres.

També et pot interessar

Comentaris