L’Ajuntament de Vilafranca ja té el seu organigrama polític i de gestió

Imatge dels 21 regidors que formen el consistori vilafranquí
17/06/2019 - 16:18h

L’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, signa el decret amb el nou Cartipàs Municipal

Aquest matí l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha signat els decrets del nou Cartipàs Municipal, amb la delegació a tinents d’alcalde i regidors i regidores, de nomenament dels tinents d’alcalde i dels membres de la Junta de Govern Local. En el nou cartipàs es manté l’estructura de 5 àrees: Àrea d’Alcaldia, Àrea d’Acció Territorial i Serveis Urbans, Àrea de Serveis Centrals i Hisenda, Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social, i Àrea de Desenvolupament Econòmic i Projecció Exterior.

L’àrea d’Alcaldia, encapçalada pel mateix Pere Regull, que assumirà Gabinet d’Alcaldia, Comunicació i Oficina d’Atenció Ciutadana. Joan Manel Montfort serà el regidor de Seguretat Ciutadana i de Convivència i Ciutadania. L’Àrea d’Acció Territorial i Serveis Urbans estarà dirigida per Francisco Romero, que és nomenat 1r tinent d’alcalde, i serà el nou regidor d’Urbanisme. En aquesta mateixa àrea, Lourdes Sànchez serà la regidora de Medi Ambient, Ricard Rafecas de Via Pública i Aureli Ruiz de Projectes Estratègics i Mobilitat.

L’Àrea de Serveis Centrals i Hisenda, que seguirà coordinant el 2n tinent d’alcalde Aureli Ruiz, inclou les regidories d’Hisenda i de Serveis Centrals, de les quals serà titular el mateix Aureli Ruiz i la de Governació que a partir d’ara ostentarà Miquel Medialdea.

Pel que fa a l’Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social, continuarà dirigida per Ramon Zaballa, que serà el 3r tinent d’alcalde i regidor de Drets Socials i de Participació i Voluntariat. En aquesta àrea,Xell Montserrat serà regidora d’Educació, Anna Doblas, d’Esports i de Salut i Consum, Miquel Medialdea de Joventut i Montse Arroyo, d’Igualtat, Solidaritat i Cooperació.

Finalment, l’Àrea de Àrea de Desenvolupament Econòmic i Projecció Exterior, continuarà dirigida pel 4t tinent d’alcalde Joan Manel Montfort, que serà el regidor de Promoció Econòmica i d’Ocupació. A Turisme hi continuarà M. Dolors Rius, a Relacions Internacionals Xell Montserrat i Ricard Rafecas serà el nou regidor de Cultura.

La Junta de Govern Local queda formada per l’alcalde Pere Regull, els 4 tinents d’alcalde de cada àrea,Francisco Romero, Aureli Ruiz, Ramon Zaballa, Joan Manel Montfort, i la regidora Lourdes Sànchez i el regidor Ricard Rafecas, que són nomenats tinents d’alcalde 5ena i 6è, respectivament.

Principals novetats del nou organigrama

Les novetats més destacades del nou organigrama de l’Ajuntament són les següents:

– Es posen en marxa 22 regidories (24 en l’anterior mandat).

– La regidoria d’Educació passa a assumir totes les competències en educació i formació, així com les d’orientació educativa. Serveis que, fins ara, eren propis d’altres regidories. Així es pretén centralitzar, optimitzar i ser més eficients en la gestió dels recursos municipals. Aquesta regidoria clarament passa a ser una de les més importants en l’Organigrama Municipal i la primera en recursos humans i pressupost.

– Creació de la regidoria de Drets Socials, que inclou Serveis Socials i Gent Gran, a més d’altres serveis assistencials.

– La regidora d’Habitatge passa a integrar-se dins l’Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social. Es pretén que aquesta sigui una de les principals prioritats d’aquest mandat i es potencia el treball conjunt amb Drets Socials.

– La regidoria de Convivència i Ciutadania passa a integrar-se dins l’Àrea d’Alcaldia, atès que passa a tenir la consideració de servei transversal. Igualment, l’Oficina d’Atenció Ciutadana passa a tenir dependència directa d’Alcaldia.

– S’agrupen en una sola regidoria els serveis d’Igualtat, Solidaritat i Cooperació. A més, assumeix totes les competències del Servei d’Informació i Atenció a la Dona (com els serveis jurídic i assistencial)

– La regidora d’Urbanisme integra totes les competències en planificació urbanística, obres i projectes, i projectes innovadors en l’àmbit urbà. Aquests serveis anteriorment estaven repartits en dues regidories diferents.

– Creació de la regidoria de Via Pública, que assumeix el manteniment de l’espai públic (vials, places, parcs i jardins), que anteriorment formaven part de la regidoria de Serveis Urbans, que ara desapareix.

– Creació de la regidoria de Projectes Estratègics i Mobilitat, que agrupa les competències en gestió de la Mobilitat, els residus, el Cicle de l’Aigua, l’Energia, projectes transversals i considerats estratègics en l’àmbit supramunicipal, etc.

– Es simplifiquen alguns noms de regidories: Turisme (abans Promoció Turística), Ocupació (abans Ocupació i Formació).

També et pot interessar

Comentaris